تصادفات منجر به فوت در آذربایجان غربی ۸ درصد افزایش یافت

سرهنگ رضا پناهی مقدم در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راه اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد فوتی‌ها در حالی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که تصادفات منجر به فوت هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد. رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی […]

سرهنگ رضا پناهی مقدم در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راه اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد فوتی‌ها در حالی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که تصادفات منجر به فوت هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد فوتی‌ها در سر صحنه تصادفات رانندگی در طرح نوروزی امسال که ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد در جاده‌های این استان بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ پناهی ادامه داد: مجموع تصادفات رانندگی در طرح نوروزی امسال (۲۴ اسفند تا ۹ فروردین) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های ارتباطی این استان ۱۶ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد تصادفات جرحی نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی همراه است.
وی با اعلام اینکه که هم اکنون هیچ محدودیتی در تردد مسافران در محورهای مواصلاتی استان وجود ندارد، افزود: از مسافران درخواست داریم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و تجهیزات لازم و مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ به همراه خود داشته باشند.
سرهنگ پناهی مقدم با اشاره به قرارگیری در روزهای پایانی تعطیلات و افزایش ترددهای جاده‌ای، گفت: رانندگان باید حرکت با سرعت مطمئنه همراه با صبر و آرامش را در طول مسیر خود رعایت کنند.
وی در رابطه با عمده دلایل تصادفات جاده‌ای، یادآور شد: سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو بیشتر عوامل وقوع تصادفات است که لازم است رانندگان در سفرهای نوروزی توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند.
رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین مصوبه نشست ایمنی راه‌ها و کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی، تاکید کرد: این کاهش محدودیت سرعت در تمام دوربین‌های کنترل سرعت مستقر در راه‌ها اعمال شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
سرهنگ پناهی مقدم از شهروندان خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و ادامه داد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه سازی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی و انجام کارهای پر خطر است.

منبع : مهر نیوز