تصمیم جدید فدراسیون وزنه‌برداری برای پیکارهای قهرمانی کشور

به گزارش سردبیر پرس، فدراسیون وزنه‌برداری در راستای پویایی بیشتر رقابت‌های قهرمانی کشور و حرکت در مسیر برابری جنسیتی (Gender Equality) که طی سال‌های اخیر به شعار و خواسته اصلی کمیته بین‌المللی المپیک بدل شده ، از این پس مسابقات را در همه رده‌های سنی به صورت همزمان و متمرکز در یک شهر میزبانی می‌کند. […]

به گزارش سردبیر پرس، فدراسیون وزنه‌برداری در راستای پویایی بیشتر رقابت‌های قهرمانی کشور و حرکت در مسیر برابری جنسیتی (Gender Equality) که طی سال‌های اخیر به شعار و خواسته اصلی کمیته بین‌المللی المپیک بدل شده ، از این پس مسابقات را در همه رده‌های سنی به صورت همزمان و متمرکز در یک شهر میزبانی می‌کند.
طبق این برنامه‌ریزی هر شهری که میزبانی مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را برعهده بگیرد ابتدا مسابقات بانوان را برگزار می‌کند و با یک روز وقفه در همان سالن از مسابقات آقایان میزبانی می‌کند. به این ترتیب پروتکل برگزاری مسابقات هم برای هر دو گروه دختران و پسران یکسان و مطابق با استاندارهای بین‌المللی خواهد بود.
طی سه سال گذشته مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در هیچکدام از رده‌های سنی و برای هر دو گروه بانوان و آقایان برگزار نشده و آخرین مسابقات به سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد.