تعامل مجریان و ناظران چالش‌های انتخابات را به حداقل می‌رساند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات خرداد ماه فصل همکاری و تفاهم مجریان و ناظران بر سر مصالح ملی است، گفت: هیچ چیزی نباید در برگزاری انتخابات مهمتر از اجرای قانون باشد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حسین خوش اقبال در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران […]

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات خرداد ماه فصل همکاری و تفاهم مجریان و ناظران بر سر مصالح ملی است، گفت: هیچ چیزی نباید در برگزاری انتخابات مهمتر از اجرای قانون باشد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حسین خوش اقبال در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران استان با هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا اظهار داشت: مجموعه تلاش مجریان و ناظران هنگامی ارزشمند خواهد بود که با اعمال بی طرفی و قانونمداری انتخابات را برگزار کنند و عملکردی ماندگار از خود بجای بگذارند.
وی با اشاره به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن افزود: تجارب گذشته نشان داده که با تدبیر، برنامه ریزی و هماهنگی می‌توان خدمت رسانی بهتری به مردم داشت و انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران رقم زد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر همسویی مجریان و ناظران انتخابات حول محور قانون اساسی و اعتقادات انقلابی تصریح کرد: صندوق رای امانت مردم و حق الناس است و هیچ یک از مجریان و ناظران در انتخابات آخرت خود را فدای دنیای دیگران نخواهند کرد.
خوش اقبال اولویت مجریان در انتخابات را حرکت بر اساس چهار محور مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت دانست و افزود:تجربه ادوار گذشته نشان داده که با تعامل، همراهی و همسویی مجریان و ناظران، روند انتخابات با کمترین چالش طی شده است.
وی با اشاره به اهمیت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد: این مردم هستند که تعیین کننده فرد منتخب اند و مجریان هیچ نقشی در این انتخاب نخواهند داشت، اما یک رئیس جمهوری قوی حاصل برگزاری یک انتخابات قوی است.
معاون استاندار کرمانشاه با ارزشمند خواندن حضور و مشارکت اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات علیرغم بیماری کرونا گفت: دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات از روی احساس تکلیف و ادای دین به انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدای والا مقام پای کار بوده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به روند انتخابات شورا‌های شهر در استان تصریح کرد: هیات‌های اجرایی در روند بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر سعی بر حضور همه سلایق و گرایش‌ها داشته تا شرط رقابتی بودن انتخابات محقق شود.
خوش اقبال همچنین با تاکید بر فراهم بودن تمام امکانات و ابزار‌ها برای برگزاری بهتر انتخابات افزود: تمام الکترونیکی بودن انتخابات شورای شهر در کرمانشاه مطمئناً به ارتقای کیفیت انتخابات کمک خواهد کرد و امیدواریم این شیوه به دیگر انتخابات نیز تسری پیدا کند.