تغییر دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری/ نماینده ایتالیا پیروز شد

نماینده ایتالیا به عنوان دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری انتخاب شد. به گزارش سردبیر پرس، در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری اشتباهی در اعلام نتیجه پست دبیرکلی رخ داد و به جای اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، در همان دور اول به پایان رسید. در دور اول، خوزه کوئینونز از پرو، آنتونیو اورسو […]

نماینده ایتالیا به عنوان دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری انتخاب شد.

به گزارش سردبیر پرس، در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری اشتباهی در اعلام نتیجه پست دبیرکلی رخ داد و به جای اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، در همان دور اول به پایان رسید. در دور اول، خوزه کوئینونز از پرو، آنتونیو اورسو از ایتالیا و علی مرادی از ایران کاندیدا بودند که مرادی تنها ۱۶ رای آورد اما نماینده پرو ۶۸ و ایتالیا ۶۰ رای آوردند و نماینده پرو به عنوان فرد برنده انتخاب شد ولی این پایان ماجرا نبود.
اورسو نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض کرد و اعلام کرد که طبق اساسنامه باید فرد برنده نصف به علاوه یک آرای کنگره را به دست می‌آورد که این اتفاق رخ نداد و از این رو انتخابات باید به دور دوم کشیده می شد. 
فدراسیون جهانی پس از بررسی این اعتراض، اعلام کرد که نمایندگان ایتالیا و پرو به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند. 
دور دوم انتخاب پست دبیرکلی به صورت آنلاین برگزار شد و ۱۲۷ کشور در انتخابات شرکت کردند که در پایان بر خلاف دوره اول، نماینده ایتالیا توانست به عنوان دبیرکل انتخاب شود. این دو نفر رقابت بسیار نزدیکی داشتند و اورسوی ایتالیایی تنها با یک رای بیشتر توانست برنده شود.
نماینده پرو ۶۳ و نماینده ایتالیا ۶۴ رای آوردند. به این ترتیب پست دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه برداری به ایتالیا رسید. 
انتهای پیام