تفکر اسلامی نظام سیاسی جهان را تغییر داد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: با توجه به ایامی که در آن قرار گرفته ایم باید شهر به تناسب آذین بندی شود و زنان جامعه باید تلاش کنند تا مادرانی باشند که شبیه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: با توجه به ایامی که در آن قرار گرفته ایم باید شهر به تناسب آذین بندی شود و زنان جامعه باید تلاش کنند تا مادرانی باشند که شبیه حضرت فاطمه زهرا (س)باشند.
وی در ادامه یادآور شد: اگر نگاهی به سابقه تاریخی جهان داشته باشیم در ٣٠ سال قبل تنها دو قدرت بزرگ در جهان داشت اما با ورود اسلام به عصر سیاسی جهان شاهد بودیم که جهان متحول شد.
آیت الله دژکام در خصوص مسائل سیاسی جهان متذکر شد: امام راحل زمانی که نامه‌ای به سران شوروی ارسال کرد در تلاش بود که پیام پیامبر اسلام (ص)را به گوش سران شوروی برساند اما آنان متوجه این پیام معنوی نبودند و تنها به مسائل دنیوی پرداختند این در حالی است که پس از فروپاشی شوروی، آمریکا در تلاش بود تا با ایجاد نظم نوین جهانی به عنوان تنها ابرقدرت جهان معرفی شود.
وی افزود: نتیجه این تفکر آن است که طی ٢٠ سال اخیر آمریکا در افغانستان محبوس شده بود و پس از آن نیز از منطقه فرار کرد این در حالی است که پس از جنگ جهانی دوم هیچ حمله‌ای به پایگاه‌های آمریکا در جهان صورت نگرفت ولی این جمهوری اسلامی ایران بود که با قدرت و شجاعت پایگاه عین السد که مقر آمریکا در منطقه بود را زیر اماجی از موشک‌های خود قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز تاکید کرد: دنیا بی پایان است و اگر کسی بخواد به دنبال هوا و هوس برود دنیا این دنیای بی پایان مملو از مواردی است که می‌تواند انسان را از مسیر تعالی خود خارج کرده و به سمتی حرکت دهد تمام توجهات وی به دنیا باشد.
ایت الله لطف الله دژکام افزود: مقامی که حضرت فاطمه زهرا (س) دارد مقامی برابر با لیله القدر است.
به گفته این مقام مسئول نباید یاد خداوند در جامعه فراموش شود و تلاش شود تا همواره به یاد خداوند بود و در تمامی مشکلات تنها پناه انسان خداوند باشد زیرا براساس بیان صریح خداوند، حضرت حق دوست دارد که صدای مخلوق مؤمن را در درگاه خود بشنود و برای حل مشکلات تنها به سوی پروردگار روی آورد.

منبع : مهر نیوز