تقویت کشتی در بخش آزاد، ساحلی ، سنتی و ضرورت جذب حامیان مالی

سردبیر پرس – گروه استان‌ها، سیدمحمد سیدابراهیمی: ظهر شنبه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان با حضور دبیر فدراسیون کشتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر اعضای حاضر در مجمع برگزار شد و در پایان رأی‌گیری مجمع، «محمدهادی بابایی علیایی» با کسب ۹ رأی از ۱۴ رأی مأخوذه و یک […]

سردبیر پرس – گروه استان‌ها، سیدمحمد سیدابراهیمی: ظهر شنبه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان با حضور دبیر فدراسیون کشتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر اعضای حاضر در مجمع برگزار شد و در پایان رأی‌گیری مجمع، «محمدهادی بابایی علیایی» با کسب ۹ رأی از ۱۴ رأی مأخوذه و یک رأی سفید، به مدت ۴ سال سکاندار هیأت کشتی استان قم شد. «مسلم رشیدی» دیگر نامزد احراز ریاست هیأت کشتی استان در کنار «محمدهادی علیایی بابایی» بود که با کسب ۴ رأی نتوانست صندلی ریاست هیأت کشتی را از آن خود کند. «محمد حسنی»، «محمد کریمی»، «مصطفی زر چینی» و «مهدی باقری» نیز، در مجمع انتخاباتی و قبل از آغاز رأی‌گیری از تصمیم خود برای ریاست هیأت کشتی استان قم، انصراف دادند.

رئیس هیأت کشتی استان قم با بیان اینکه در هیأت جدید دو رویکرد دنبال می‌شود، گفت: حفظ و صیانت از مقام‌ها و دستاوردهای به دست آورده شده که در سال‌های نه چندان دور با زحمات بازیکنان و مربیان زحمت کش در نقاط مختلف این استان حاصل شده است و رویکرد دوم مدیریت و به جلو راندن و ادامه دادن مقام‌ها و تلاش‌های قهرمانان، مربیان و دلسوزان در رشته کشتی خواهد بود.

محمد هادی بابایی علیایی در ادامه با اشاره به اینکه رشد کشتی در بخش آزاد در استان قم در گذشته چندان توفیقی نداشته است، افزود: برنامه‌های ویژه ای برای رشد و اعتلا کشتی آزاد در استان قم داریم تا این بخش نیز در آینده‌ای نه چندان دور پا به پای کشتی فرنگی رو به جلو حرکت کند.

علی اکبر حیدری با بیان اینکه امیدواریم رئیس جدید ادامه دهنده راه رؤسای دوره‌های گذشته باشد و کشتی قم به همین منوال رو به جلو حرکت کند، گفت: تمام خواسته‌های کشتی استان در سال‌های گذشته برآورده شده است و امیدواریم موفقیت‌های کشتی گیران در این هیأت بیشتر شود و مسئول جدید هیأت پیگیر مسائل اشتغال قهرمانان آسیایی و ملی باشد تا آنها نیز با فراغ بال و بدون دغدغه هم خود و خانواده را تأمین کنند هم بتوانند مقام‌ها و موفقیت‌های خود را ادامه دهند.

محسن وزیری با بیان اینکه در سال‌هایی که در خدمت خانواده کشتی استان قم بودم به لطف خدا و تلاش دوستان و مربیان این رشته موفقیت‌هایی زیادی صورت گرفت و کشتی قم رشد و تعالی خوبی را تجربه کرد، گفت: فرد جدیدی که به عنوان رئیس هیأت انتخاب شده است از درون خانواده کشتی است و جوان، متعهد و کارآمد است راه گذشته را با وجود ظرفیت بالا در رده‌های سنی مختلف ادامه دهد تا بیش از پیش ورزش قم در رشته کشتی شاهد قهرمانی و کسب موفقیت باشد.

سرمربی اهل قم تیم ملی جوانان کشتی فرنگی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما کسب سهمیه المپیک بود، افزود: علیرضا نجاتی این موفقیت را کسب کرد و انشاالله در سال‌های آتی نجاتی ها در استان زیاد و زیادتر خواهند شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم رئیس جدید به برنامه‌های اعلام شده در مجمع عمل کند، گفت: بزرگترین دغدغه کشتی در استان قم مسائل و مشکلات مالی است که خواهشمندیم ورود حامیان مالی به این رشته هموار شود.

روح الله میکائیلی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به هر نحوی کِشتی کشتی را به جلو بردیم افزود: با ورود و همکاری حامیان مالی جدید به جامعه ورزش و کشتی قم، موفقیت‌ها در بین استعدادها و ورزشکاران چند برابر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه ۴ کاندیدا به نفع یک نامزد از رقابت‌ها کنار کشیدند، گفت: پیام حاصل از برگزاری این مجمع انتخاباتی تعامل، وحدت و همدلی بیشتر در کشتی استان باید صورت گیرد، گفت: انصافاً در سال‌های اخیر کشتی استان با کسب مقام‌های مختلف در میادین متفاوت نشان داده است دارای پتانسیل بالایی در بین قهرمانان و علاقمندان به این رشته در شهر قم بوده است.

رسول منعم با تاکید بر اینکه کشتی استان دارای ظرفیت بالایی است و مدال‌های کسب شده در سال‌های گذشته گواه بر این موضوع است، افزود: رشته کشتی در استان قم دارای استعدادهای خوبی است و تلاش‌ها باید در کشف، ظهور و بلوغ ورزشکاران افزایش یابد و بیش از پیش شرایط برای رشد و پیشبرد رشته کشتی در سطوح ملی و فراملی گسترش یابد.

سید جلال عسگری با بیان اینکه امیدوارم رئیس جدید در دوره ۴ ساله بتواند اقدامات مثمر ثمری را برای ورزشکاران و علاقمندان این رشته در استان عملی کند، گفت: من فکر می‌کنم کمک و همدلی نامزدهای احراز پست ریاست هیأت کشتی استان قم به رئیس جدید قطع به یقین وضع کشتی استان قم بهتر و رو به جلوتر حرکت خواهد کرد.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه کشتی ورزش انفرادی است اما نیاز به خرد جمعی دارد، افزود: این خرد جمعی قطعاً شامل استفاده از تمام فرصت‌های پیش رو در بین ورزشکاران، مربیان و دلسوزان این رشته خواهد بود که ورزش کشتی در قم را به سمت جلو سوق خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه کشتی آزاد، کشتی ساحلی و سنتی در استان قم همچون کشتی فرنگی رشد و شکوفا شود، ادامه داد: امیدواریم این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور با همدلی و هم گرایی بین تمام دوستداران باعث تقویت تمامی این بخش‌ها شود.

عسگری با بیان اینکه کشتی آزاد قم در سال‌های گذشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، گفت: قطع به یقین کمک و یکدل شدن می‌تواند آینده درخشان را از همین حالا برای این بخش در استان قم روشن کند.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه قم یکی از قطب‌های کشتی در کشور در بخش‌های فرنگی، داوری و مربیگری است، افزود: حضور روح الله میکائیلی روی نیمکت تیم ملی جوانان، قضاوت‌های بسیار خوب سعید عباسی داور بین‌المللی اهل قم در میادین جهانی و بین‌المللی می‌تواند ظرفیت‌های مختلفی را به کشتی قم بیفزاید.