تقوی دستاورد و عیدانه ماه رمضان است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه تقوی دستاورد ماه رمضان است، با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در عید باید از طرف خداوند و خلق خدا دارای دلخوشی باشیم. وی با عنوان اینکه پذیرش عبادت بنده از سوی خالق دلخوشی از […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه تقوی دستاورد ماه رمضان است، با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در عید باید از طرف خداوند و خلق خدا دارای دلخوشی باشیم.
وی با عنوان اینکه پذیرش عبادت بنده از سوی خالق دلخوشی از طرف خداوند محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر خداوند باری تعالی عبادت ما را بپذیرد، بهترین دلخوشی خواهد بود.
وی با اظهار اینکه برای دلخوشی از خداوند باید خود را لایق بخشودگی خداوند قرار دهیم، افزود: باید رفتار و کردار خود را اصلاح و تغییر دهیم تا مورد بخشش خداوند قرار گیریم.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه بنی آدم اعضای یک پیکر هستند، با محکوم کردن جنایت تروریستی و حمله به مدرسه دخترانه‌ای در کابل توسط دست پروردگان جنایتکاران عالم، اظهار داشت: این دختران بی گناه به چه گناهی کشته شدند.
امام جمعه ساری افزود: چگونه می‌توانیم دلخوش باشیم در حالی که نمازگزاران قدس را بمباران می‌کنند و میلیون زن و مرد را آواره کردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: دست درازی به بیت المال و ضایع کردن حقوق بیت المال را جمله کارهایی دانست که سبب از بین رفتن دلخوشی ها می‌شود و گفت: حتی نسبت به طبیعت و وحوش نیز نباید تعرض داشته باشیم.
وی دلخوشی از ناحیه خلق را بسیار مهم دانست و گفت: هر ظلمی به غیر، ظلم به نفس محسوب می‌شود و برای داشتن عید و دلخوشی باید رابطه خود را با خداوند و خلق الله حفظ کنیم.
آیت الله لائینی با اظهار اینکه ماه رمضان، ماه تربیت و تقوی است، خواستار بهره گیری از فیوضات این ماه در زندگی و طول سال شد.