تلفات رانندگی در نوروز امسال ۲۳ درصد کاهش یافته است

به گزارش سردبیر پرس، سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: کاهش افراد جان باخته حوادث رانندگی در حالی که شاهد رشد قابل ملاحظه سفرها بوده‌ایم بیانگر همکاری بسیار خوب اقشار مختلف مردم با پلیس است. وی با اشاره به اینکه امسال فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی شعار «پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری» را انتخاب کرده […]

به گزارش سردبیر پرس، سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: کاهش افراد جان باخته حوادث رانندگی در حالی که شاهد رشد قابل ملاحظه سفرها بوده‌ایم بیانگر همکاری بسیار خوب اقشار مختلف مردم با پلیس است.
وی با اشاره به اینکه امسال فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی شعار «پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری» را انتخاب کرده است، افزود: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات کمک زیادی به برقراری نظم و امنیت اجتماعی کردند و نشان دادند همیشه با پلیس همراه بوده‌اند.
سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: از عموم مردم کشور انتظار داریم زمان برگشت خود را مدیریت کرده تا با برنامه ریزی مناسب به سلامت از سفر بازگردند.
حاجیان یادآوری کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که پلیس برای تردد خودروهای سنگین اعمال می‌کند رانندگان این وسایل نقلیه خصوصاً در مسیر شمال کشور به مرکز حتماً به اطلاعیه‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کنند که مشکلی ایجاد نشود.
وی همچنین با اشاره به طرح تشویق رانندگان منضبط، گفت: پلیس تنها به دنبال جریمه کردن افراد متخلف و قانون گریز نیست بلکه رانندگانی که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و امنیت خود و دیگران را به خطر نمی‌اندازند هم مورد توجه و تشویق پلیس قرار خواهند گرفت.
سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: در همین راستا و پس از پایان تعطیلات نوروزی رانندگانی که در طول این مدت دچار تخلف نشدند شناسایی و به قید قرعه جوایز نفیسی به آنها اهدا خواهد شد.
حاجیان از حضور ۱۷ هزار واحد گشتی خودرویی و موتوری با بیش از ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی پلیس برای برقراری امنیت مردم و مسافران در کشور خبر داد و گفت: تا امروز مورد نگران کننده‌ای نداشته ایم که البته این مهم با همکاری مردم حاصل شده است.
وی از رشد بیش از ۱۰ درصدی کشفیات شامل سرقت، قاچاق، مواد مخدر و … در کشور طی ۱۰ روز ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مأموران پلیس همواره برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون گریزان بوده‌اند و مجرمان حوزه‌های مختلف همواره تحت کنترل و رصد اطلاعاتی قرار داشته‌اند.

منبع : مهر نیوز