تماس ۳۲۰۰ نفر با مراکز اورژانس اجتماعی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین نورعلیوند صبح چهارشنبه در نشست تخصصی کارشناسان و مسئولان مراکز اورژانس اجتماعی استان در شهرستان مرزی مهران، از تماس سه هزار و ۲۶۹ نفر با مراکز اورژانس اجتماعی در استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این مدت هزار و ۳۳۵ نفر از خدمات واحد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین نورعلیوند صبح چهارشنبه در نشست تخصصی کارشناسان و مسئولان مراکز اورژانس اجتماعی استان در شهرستان مرزی مهران، از تماس سه هزار و ۲۶۹ نفر با مراکز اورژانس اجتماعی در استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این مدت هزار و ۳۳۵ نفر از خدمات واحد سیار و دو هزار و ۵۴۵ مورد از خدمات واحد مداخله در بحران بهره مند شده‌اند.
وی، خدمات ارائه شده در مراکز اورژانس اجتماعی استان را حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی، زنان خشونت دیده، همسر آزاری، کودک آزاری، افراد اقدام به خودکشی، سالمند آزاری، معلول آزاری، کودکان کار و خیابان، مبتلایان به نارضایتی جنسیتی، دختران در معرض آسیب و فرار از منزل برشمرد.
نورعلیوند به خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، اشاره و گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با شماره گیری ۱۲۳ در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند از خدمات این مراکز برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: اکنون این مراکز در هشت شهرستان استان دایر بوده که رایزنی برای ایجاد چهار مرکز در شهرستان‌های هلیلان، سیروان، چوار و بدره انجام گرفته است.
وی همچنین از افتتاح دو پایگاه خدمات اجتماعی در دهه مبارک فجر در شهرستان‌های بدره و دره شهر خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها نیز با هدف شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهرستان‌های استان دایر که در مرحله نخست در این دو شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی خدمات این پایگاه‌ها را در زمینه طرح‌های مختلف نظیر خانه به خانه، اولویت بندی آسیب‌ها، شناسایی مراکز آسیب و افراد آسیب دیده، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حمایتی، ارجاع به واحدهای اورژانس اجتماعی و غیره برشمرد.

منبع : مهر