تهاتر کالاهای متروکه برای کمک به تولید

به گزارس سردبیر پرس به نقل از صدا و سیما، محمدعلی افتخاری در حاشیه نشست مجمع سازمان اموال تملیکی با حضور وزرای اقتصاد و دادگستری، اظهار داشت: در جهت حمایت از تولید به جای اینکه اموال متروکه را در مزایده به فروش برسانیم در قالب اعاده یا تهاتر دین و طلب به خود صاحبان کالا […]

به گزارس سردبیر پرس به نقل از صدا و سیما، محمدعلی افتخاری در حاشیه نشست مجمع سازمان اموال تملیکی با حضور وزرای اقتصاد و دادگستری، اظهار داشت: در جهت حمایت از تولید به جای اینکه اموال متروکه را در مزایده به فروش برسانیم در قالب اعاده یا تهاتر دین و طلب به خود صاحبان کالا و بازرگانان مسترد می‌کنیم تا به چرخه تولید بازگردد.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: بعد از جلسه‌ای که اسفند سال گذشته با رئیس قوه قضائیه برای بررسی مشکلات این سازمان برگزار شد، مقرر شد با رفع موانع تعیین تکلیف اموال با سرعت بیشتری انجام شود.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد صدور احکام قضائی با سرعت بیشتری انجام شود و پیشنهادهایی برای ایجاد شعب ویژه به این منظور مطرح شد.
افتخاری ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان پرونده اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است و در حوزه اموال منقول و غیرمنقول هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان فروش صورت گرفته و در حوزه کمک به تولید و اقتصاد هزینه شده است.
وی افزود: این فروش‌ها در قالب مزایده‌های عمومی و الکترونیکی و آزاد برای عموم انجام شده است.
افتخاری گفت: در حوزه اموال متروکه طبق قانون این سازمان اختیار فروش اموال را دارد، اما برای حمایت از تولید این کالاها به چرخه تولید بازگشته است.
وی افزود: در حوزه اموال غیر منقول که شامل املاک می‌شود رشد ۳۸۴ درصدی فروش در سال ۹۹ داشته ایم. تلاش می‌شود با ایجاد تغییرات ساختاری در این سازمان منابع به سمت حمایت از تولید هدایت شود.