تهیه شیوه نامه های توزیع واکسن کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: برای توزیع مناسب واکسن کرونا در تهران، شیوه نامه‌هایی را طراحی کرده ایم که اولویت با چه گروه ها و افرادی باشد.
به گزارش بهداشت نیوز،  علیرضا زالی، در حاشیه نشست مدیران بنیاد مستضعفان و مسئولان ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران، افزود: از ۱۲ طرح موجود در حوزه تولید واکسن کرونا، سه طرح پیشروتر است که آزمایش مرحله حیوانی آنها با موفقیت انجام شده است.
وی ادامه داد: در دو مرحله، یکی اثر بخشی و کارایی واکسن و دیگری ایمنی آن بررسی شده که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است.
زالی با بیان اینکه واکسن‌ها باید وارد مرحله مطالعات انسانی شوند، گفت: در مطالعات انسانی، معمولاً با تعداد محدودی داوطلب آغاز و در مراحل بعدی بر داوطلبان افزوده می‌شود.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: تا زمانی که واکسن تولید داخل به تولید انبوه برسد و در دسترس باشد، تأخیر زمانی خواهیم داشت.
زالی گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیماتی در خصوص واردات واکسن کرونا از منابع (سورس های) مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی گرفته شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر انجام شود.
وی افزود: برای توزیع مناسب واکسن، شیوه نامه‌هایی را در تهران طراحی کردیم که چه گروه‌هایی اعم از گروه‌های پر خطر، گروه‌های مسن و گروه‌هایی که مواجهه بالاتری دارند، در اولویت استفاده از واکسن هستند.
زالی ادامه داد: این طرح هم به شکل نرم افزاری و هم سخت افزاری در حال آماده شدن است و امیدواریم به محض دستیابی به واکسن داخلی یا واکسن‌های ایمن از منابع خارجی از طریق واردات، در اختیار گروه‌ها قرار گیرد.
وی بر هماهنگی بیشتر بین بخشی در سطح عالی اجرایی کشور برای تدبیر در خصوص واردات واکسن تاکید کرد و گفت: به علت وجود منابع متفاوت و تولید واکسن خارجی و توزیع آن در سایر کشورها و رقابتی بودن آن، باید چابک‌تر عمل کنیم تا ستاد ملی بتواند نیازهای گروه‌های پر خطر را تأمین کند.