توافق بزرگ امنیتی تل‌آویو و ریاض همزمان با سفر بایدن

به گزارش سردبیر پرس، شبکه صهیونیستی کان در گزارشی اعلام کرد که در نیمه ماه جولای آینده همزمان با سفر منطقه‌ای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، یک توافق بزرگ امنیتی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علنی خواهد شد. بنابراین گزارش، مقامات اسرائیلی تلاش دارند در روزهای آینده پیش از سفر جو بایدن، این توافق […]

به گزارش سردبیر پرس، شبکه صهیونیستی کان در گزارشی اعلام کرد که در نیمه ماه جولای آینده همزمان با سفر منطقه‌ای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، یک توافق بزرگ امنیتی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علنی خواهد شد.
بنابراین گزارش، مقامات اسرائیلی تلاش دارند در روزهای آینده پیش از سفر جو بایدن، این توافق امنیتی مهم را با عربستان سعودی نهایی کنند.
شبکه صهیونیستی کان در ادامه گزارش خود آورده است که دولت آمریکا با توجه به اینکه تل آویو و ریاض روابط دیپلماتیک رسمی با هم ندارند، در این زمینه میانجیگری را برعهده دارد.
در این گزارش به برخی جزئیات این توافق امنیتی بزرگ نیز اشاره شده است که بر اساس آن قرار است رژیم صهیونیستی سیستم‌های پدافند هوایی تحویل عربستان سعودی دهد.
براین اساس، همچنین در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، وی قرار است وی از پایگاه هوایی بلماحیم در مرکز اراضی اشغالی دیدار کند.
دیدار و گفتگو با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از جمله دیگر برنامه‌های سفر بایدن به اراضی اشغالی است.
در این سفر قرار است بایدن در جریان آخرین پیشرفت‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با سامانه‌های پدافند هوایی قرار بگیرد.
پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که اسرائیل در نظر دارد برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی را به سامانه پدافند هوایی لیزری مجهز کند و در همین رابطه از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد خواست با این مساله موافقت کند.

منبع : مهر نیوز