توجه به استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اولویت دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز یک شنبه در نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان که در شهرستان مرند برگزار شد، گفت: خداوند را شاکر هستیم که در این روز و در این مکان هستم و مفتخر باشم در مراسم مربوط به نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان حضور داشته باشم. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز یک شنبه در نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان که در شهرستان مرند برگزار شد، گفت: خداوند را شاکر هستیم که در این روز و در این مکان هستم و مفتخر باشم در مراسم مربوط به نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان حضور داشته باشم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدوارم با تداوم برگزاری جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در سال‌های آتی، این جشنواره در مرحله بین المللی نیز برگزار شود.
وی افزود: آذربایجان، کانون تمدنی ایران اسلامی است و با بازگشت به سده‌های گذشته، این نقطه همواره از حیث تاریخ و تمدن می‌درخشد.
اسماعیلی با اشاره به تداوم و امتداد تمدن ایران اسلامی افزود: حوزه فرهنگی مرز نمی‌شناسند و به همین دلیل، یک حوزه وسیعی است.
وی ادامه داد: حوزه تمدن و فرهنگ به سیاست ربطی ندارد و نگاه دولت به نگاه مرزهای سیاسی نیست و نباید آن را به بعد نظامی و سیاسی ربط داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط کشور خواهد بود.
وی گفت: ما در نگاه دولت، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری را بسط خواهیم داد و از مرکز گرایی خارج خواهیم شد.
اسماعیلی افزود: امروز نخستین جشنواره کودک و نوجوان در مرند محلی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ هنری و فرهنگی است و باید به آنها بسط داد.
وی با اشاره به عمق فرهنگی و هنری این منطقه گفت: در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی خواهیم داشت و آن را بسط خواهیم داد.
وی گفت: استان آذربایجان شرقی را به عنوان نقطه اصلی و تأثیر گذار فرهنگی و هنری در کشور معرفی خواهیم کرد و از ظرفیت بزرگ منطقه آذربایجان شرقی برای بهره‌گیری از اقتصاد هنر و فرهنگ استفاده کنیم.
اسماعیلی افزود: ظرفیت مهم اقتصادی در حوزه فرهنگی و هنری است و از این رو با برنامه‌ریزی و سند راهبردی فرهنگ، در دولت سیزدهم به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

منبع : مهر نیوز