توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس لرستان

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا عزتی امروز دوشنبه در دیدار صمیمی شورای راهبردی بسیج فرهنگیان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ما بسیجی هستیم قبل از معلم شدنمان بسیجی بودیم، بسیجی خواهیم ماند و بسیجی بودن را با هیچ پست و مقامی عوض نخواهیم کرد. وی افزود: در بزرگداشت مقام معلم همین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا عزتی امروز دوشنبه در دیدار صمیمی شورای راهبردی بسیج فرهنگیان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ما بسیجی هستیم قبل از معلم شدنمان بسیجی بودیم، بسیجی خواهیم ماند و بسیجی بودن را با هیچ پست و مقامی عوض نخواهیم کرد.

وی افزود: در بزرگداشت مقام معلم همین بس که حضرت علی (ع) می‌فرماید: هر کس که مرا حرفی بیاموزد مرا عبد و بنده خود کرده است، این سخن جایگاه معلمی را نشان می‌دهد که امام علی (ع) به صراحت بیان کرده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: هدف غایی ما سند تحول بنیادین است، در دیدار با مقام معظم رهبری، نسبت به اجرایی نشدن سند تحول بنیادین گله‌مند بودند و صراحتاً فرمودند که بیش از ۱۰ سال است که سند تنظیم شده اما هنوز اجرایی نشده است.

عزتی بیان کرد: در حال اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم تا در دستور کار ادارات آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوعات دیگری را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حال عملیاتی شدن است چرا که این فریضه به فراموشی سپرده شده و قصد داریم گامی مؤثر در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر برداریم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس، ادارت تابعه و همه ادارات، توجه ویژه به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه در مدارس و قشر مدیران، معاونان، معاونان پرورشی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بسیجی بودن سرلوحه کار ما است و در انتصابات نیز اجرایی می‌شود.

عزتی افزود: آموزش و پرورش باید به سمت معلم در تراز انقلاب اسلامی برود، معلمی که در جامعه اسلامی خود سردمدار ارزش‌ها و معنویاتی شود که در جامعه باید گسترش یابد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که هر گونه هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری است پس باید به سمت تجلیل و اهمیت دادن به مقام معلم برویم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: هشت سال شعار رتبه‌بندی داده شد، کسی نتوانست آن را اجرا کند، در انتهای کار دولت قبل در دستور کار قرار گرفت تا چالشی برای دولت سیزدهم ایجاد کند که نشد، در این رابطه ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد تا اجرایی می‌شود.

عزتی گفت: توجه به حوزه رفاه فرهنگیان و بیمه تکمیلی در دولت جدید در راستای توجه به قشر فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه بحث رتبه‌بندی هنوز بسته نشده است، افزود: فرهنگیان، نظر، پیشنهاد و راهکار ارائه دهند تا در رتبه بندی استفاده شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: یک پنجم شهدای کل استان متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان است، حدود شش هزار رزمنده، هزار و ۲۶۶ جانباز و ۹۷ نفر نیز آزاده فرهنگی در استان داریم.

عزتی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توجه ویژه ای به بحث فرهنگ شهادت و ایثار دارد، گفت: استخدام ۵۰۴ نفر از خانواده شهدا و ایثار گران در دستور کار آموزش و پرورش لرستان است.

منبع : مهر نیوز