تورهای جلفا گردی ویژه گردشگران نوروزی در اصفهان برگزار می‌شود

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان، توسعه گردشگری در تمامی محورها و مناطق تاریخی و گردشگری اصفهان است به‌گونه‌ای که به ماندگاری هرچه بیشتر گردشگر در پهنه اصفهان منجر شود. وی خاطرنشان کرد: با حمایت میراث فرهنگی و به همت شورای خلیفه گیری ارامنه […]

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان، توسعه گردشگری در تمامی محورها و مناطق تاریخی و گردشگری اصفهان است به‌گونه‌ای که به ماندگاری هرچه بیشتر گردشگر در پهنه اصفهان منجر شود.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت میراث فرهنگی و به همت شورای خلیفه گیری ارامنه اصفهان در طی نوروز امسال، برای اولین بار تورهای گردشگری جلفا گردی در محورهای تاریخی و گردشگری این منطقه تاریخی برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: این رخداد مهم نقش ارزشمندی در توسعه گردشگری در محور تاریخی و فرهنگی جنوب شهر تاریخی اصفهان ایفا می‌کند و باعث می‌شود تا پراکندگی گردشگران در محوطه‌های مختلف تاریخی اصفهان گسترش‌یافته و از این طریق محورهای جدید گردشگری در شهر تاریخ اصفهان تعریف شود.
به گزارش مهر، منطقه تاریخی جلفا در محور جنوب اصفهان و در عصر صفوی به‌منظور استقرار ارامنه ساکن در منطقه قفقاز بنا نهاده شد. با حمایت شاه‌عباس اول صفوی مردم جلفای ارس پس از کوچانیده شدن به اصفهان به یادبود زادگاه خویش، شهرکی جدید در جنوب شهر اصفهان و در زمین‌های خاندان صفوی بنا کرده و نامش را جلفای نو نهادند.

منبع : خبرگزاری مهر