توزیع ۶ هزار قرص نان صلواتی در جنوب شیراز

به گزارش سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مؤمنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین (ع) در این خصوص وجود دارد. وی تصریح کرد: از امام صادق (ع) و همچنین […]

به گزارش سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی افزود: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مؤمنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین (ع) در این خصوص وجود دارد.
وی تصریح کرد: از امام صادق (ع) و همچنین امام رضا (ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عید غدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با تاکید بر اینکه اطعام روز عید غدیر می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود، گفت: همه مردم می‌توانند در این سنت زیبا و شایسته سهمی داشته باشند از اطعام فقرا و نیازمندان تا اطعام خویشان و همسایگان، از یک قرص نان تا برپایی سفره‌های افطاری و اطعام قطعاً نزد پروردگار مهربان دارای ثواب خواهد بود.
حسینی ادامه داد: از دیر باز بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان نیز به عنوان یکی از پایگاه‌های مردمی و کانون‌های فرهنگی تشیع به اطعام غدیریه توجه و اهتمام خاصی داشته‌اند و امسال نیز به همت مرکز اُفق آستان مقدس امامزاده محمد (ع) در منطقه دهپیاله شیراز نان صلواتی در میان مردم توزیع خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز، میزان نان صلواتی در روز عیدغدیرخم را ۶ هزار قرص اعلام کرد و افزود: این اقدام خیرخواهانه در روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه مصادف با عید سعید غدیرخم از ساعت ۸ تا ۲۲ در نانوایی شهرک گل‌ها، خیابان شهید غیاثی انجام می‌شود؛ ضمن آنکه در این آستان مقدس و سایر بقاع متبرکه نیز اطعام غدیریه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکات ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود.

منبع : مهر نیوز