توسعه بازارچه‌های مرزی کرمانشاه نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهمن امیری مقدم ظهر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور معاونین استاندار و مدیران و مسئولان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی در فرصت باقی مانده از سال ۱۴۰۰، از طریق رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهمن امیری مقدم ظهر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور معاونین استاندار و مدیران و مسئولان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی در فرصت باقی مانده از سال ۱۴۰۰، از طریق رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه برای جذب تخصیص‌های در نظر گرفته شده تلاش کنند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گزارش تخصیص‌ها و عملکرد هر دستگاه در زمینه جذب این اعتبارات را در شورای برنامه ریزی و توسعه اعلام کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از سال آینده برنامه‌های دستگاه‌های مختلف باید دارای هدفگذاری‌های مشخص شده باشد و گزارش عملکرد آن‌ها از ابتدای امضای تفاهم نامه‌ها به شکل منظم اعلام شود.

امیری مقدم بیان کرد: در بودجه سال آینده یک رشد ۷۵ درصدی در زمینه تحقق درآمدها که شامل حوزه مالیات هم می‌شود برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

وی خاطر نشان کرد تحقق این درآمدها مستلزم وارد کردن فشار بیشتری به مردم و به ویژه بخش خصوصی است که با توجه به نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه این رقم باید حداکثر برابر میانگین کشوری باشد تا اگر درآمد اضافه هم حاصل شد به خود استان برگردد.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در توسعه پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی تاکید کرد و گفت: با اتکا به اعتبارات محدود بخش دولتی نمی‌توان در گمرکات و بازارچه‌های استان تحولی ایجاد کرد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی، زمینه و بستر توسعه این حوزه را فراهم کرد.

منبع : مهر نیوز