توسعه زیر ساخت از مداخلات مهم توسعه ورزش همگانی کشور است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، افشین مولایی ظهر شنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیئت‌های ورزش‌های همگانی استان بر لزوم توسعه ورزش همگانی از ابعاد گوناگون تاکید کرد و گفت: ۲۰ سال گذشته زندگی فعال‌تری وجود داشت. وی با بیان اینکه متناسب با وضعیت آن زمان تحرک بدنی انجام می‌گرفت، اظهار کرد: اما امروزه زندگی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، افشین مولایی ظهر شنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیئت‌های ورزش‌های همگانی استان بر لزوم توسعه ورزش همگانی از ابعاد گوناگون تاکید کرد و گفت: ۲۰ سال گذشته زندگی فعال‌تری وجود داشت.
وی با بیان اینکه متناسب با وضعیت آن زمان تحرک بدنی انجام می‌گرفت، اظهار کرد: اما امروزه زندگی ماشینی علاوه بر روز بیماری‌های مختلف به چاقی افراد نیز منتهی شده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: کشورمان به سمت کم تحرکی بیشتر حرکت می‌کند و سال به سال نیز این روند افزایشی است.
مولایی با بیان اینکه طی یک دهه یعنی از سال ۸۶ تا ۹۵، به میزان ۲۵ درصد کم تحرکی در کشورمان افزایش یافته است، ابراز داشت: کم تحرکی در بخش بانوان به میزان ۷۵.۵ درصد رسیده است.
وی افزود: ورزش همگانی می‌تواند خلاء فعالیت بدنی در زندگی شهروندی را تامین کند و بی تحرکی در جامعه خطرناک است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: در زمان حاضر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار دیابتی در کشور وجود دارد و ۸.۵ میلیون نفر نیز در مرحله پیش دیابت هستند و همکاری شهرداران سراسر کشور برای زندگی فعال شهری اثر مستقیم بر کند شدن کم تحرکی شهروندان دارد.
مولایی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت از دیگر مداخلات مهم توسعه ورزش همگانی کشور است و شهرداران موظفند به دلیل ضرورت اجتماعی مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی را به وفور برای شهروندان فراهم کنند و قدرت فدراسیون ورزش‌های همگانی به اندازه‌ای باید باشد که زندگی و زیست مردم را در شرایط بحرانی تحت تاثیر قرار دهد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: رویکرد آموزشی فدراسیون در سال جاری به سوی عامه مردم است و از حدود ۵۰ درصد جمعیت بانوان کشورمان ۶۸ درصد آنان خانه دار هستند و از رئیس جمهور تقاضا می‌شود همانند جراحی در حوزه اقتصاد این مهم را در ورزش به ویژه ورزش همگانی مورد توجه قرار دهد.
مولایی گفت: کشورمان به مرز بحران کم تحرکی نزدیک می‌شود و تولید بسته‌های مختلف آموزشی به ویژه دوره‌های مربگیری ورزش در خانه تلاش می‌کنیم.