توسعه کرج نیازمند درآمد پایدار است/ مشکلات با همدلی حل می‌شوند

حسین حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به علت حضور خود در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با دو هدف وارد عرصه انتخابات شدم، هدف نخستم انگیزه شخصی است، چراکه حدود ۱۲ سالی است که فعالیت عمرانی در سطح ملی و استانی دارم و در این حوزه ناظر، […]

حسین حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به علت حضور خود در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با دو هدف وارد عرصه انتخابات شدم، هدف نخستم انگیزه شخصی است، چراکه حدود ۱۲ سالی است که فعالیت عمرانی در سطح ملی و استانی دارم و در این حوزه ناظر، مشاور و پیمانکار پروژه‌ها بودم.
وی با بیان اینکه به تمام نقاط ضعف و قوت حوزه عمران کاملاً آشنا هستم، گفت: این توانمندی را در خود می‌بینم که برخی نقاط ضعف را رفع کنم تا هزینه‌های کمتری به شهر وارد شود.
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرج افزود: دومین دلیل حضورم در انتخابات پیش رو درخواست دوستانم بود.
وی درباره میزان آشنایی و شناخت خود از شهر کرج گفت: بنده ساکن کرج هستم، آسیب‌های زیادی طی سال‌های اخیر به این شهر وارد شده است و از هر منظری نگاه کنیم نقاط ضعف زیادی در این کلان‌شهر مشاهده می‌شود.
مشکلات بسیاری وجود دارد که با همدلی و کار تخصصی حل می‌شود
حبیبی با بیان اینکه مشکلات بسیاری وجود دارد که با همدلی و کار تخصصی حل خواهد شد، گفت: وجود پروژه‌های نیمه‌کاره نشانگر این است که حال شهرمان خوب نیست و آن راندمان لازم را ندارد تا شهروند از شهر خود راضی باشد.
وی با بیان اینکه این مشکلات علت‌های مختلفی دارد، چراکه کرج یک شهر مهاجرپذیر است، ادامه داد: افراد زیادی در آن ساکن هستند و حومه شهر سالانه رشد بالای جمعیت را تجربه می‌کند که متأسفانه این مهم کنترل نشده است.
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مشکلات عمرانی شهر کرج به طرح این سوال پرداخت که آیا پروژه‌های عمرانی مانند میدان جمهوری که متوقف شد یا بزرگراه شمالی که کل بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده و به بهره‌برداری نرسیده، توانسته مشکلات این شهر را حل کند؟
وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی، اتوبوس به تعداد سرانه متوسط کشور نداریم یا اتوبوس‌هایی هستند که قابلیت بهره‌برداری را ندارند، گفت: چند سالی است مقرر شده تا متروی کرج راه‌اندازی شود اما با گذشت سال‌ها شهروندان از این امکان بی‌بهره هستند.
حبیبی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل کرج پروژه‌های عمرانی بی‌اثر هستند، گفت: آیا این پروژه‌ها از نظر کارایی مؤثر هستند؟ آیا تیمی که این پروژه‌ها و طرح‌ها را تعریف می‌کند برای حل مشکل است؟ و این چه مبنایی دارد که پروژه‌ای نصفه‌کاره رها می‌شود.
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: میزان تردد خودروها در پیک سفرهای درون‌شهری صبح و بعد از ظهر بسیار بالاست و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده یکی از دلایل آن حمل و نقل عمومی ضعیف است که مردم نمی‌توانند به آن اعتماد داشته باشند.
وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد، تصریح کرد: در بخش سخت‌افزاری باید زیرساخت‌ها برای سهولت تردد آماده شود و بخش نرم‌افزاری رفتار ترافیکی رانندگان باید فرهنگ‌سازی شود تا بدانند در چه زمان‌هایی سفرهای درون‌شهری داشته باشند و همچنین حمل و نقل عمومی را مبنا قرار دهند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه برنامه کاری‌ام به صورت مبسوط در سایت بارگذاری می‌شود و قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: برنامه و دیدگاه من توسعه شهر است، زیرا باید کیفیت خدمات‌رسانی را به شهروندان افزایش داد و تمام شهروندان در یک چارچوب دیده شوند.
وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به تمام شهروندان باید یکسان انجام شود، گفت: این امر به کاربری زمین‌ها مربوط است که چند درصد کاربری زمین‌ها درست تعریف و اجرا شده است.
حبیبی متذکر شد: بازارچه‌ها و فضاهای تجاری که در هر کوچه ایجاد شده به شهر آسیب می‌رساند و باید ساماندهی و به سمت طرح تفضیلی بر مبنای طرح جامع و کار مهندسی قوی بروند و به صورت یکپارچه شود.
مجموعه شهرداری کرج ۱۲ هزار نیرو دارد
وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری کرج ۱۲ هزار نیرو دارد، اظهار کرد: با ایجاد شرکت‌های تخصصی و مادر تخصصی در بدنه شهرداری می‌توانیم از پتانسیل نیروها با راندمان بالا استفاده کنیم که این امر منجر به کاهش هزینه می‌شود.
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه توسعه شهر نیازمند درآمد پایدار است، تصریح کرد: وقتی درآمد نوسان دارد خواه‌ناخواه نمی‌توانیم توسعه پایدار و المان‌های دیگر توسعه پایدار را رقم بزنیم‌.
وی بیان کرد: امیدواریم راهکارهایی را انتخاب کنیم که این درآمد پایدار را از منظرهایی که از لحاظ قانونی محدودیت ندارد، رقم بزنیم و شهر را در قسمت پسماند پاکیزه کنیم تا سرمایه‌گذار جذب شود.
حبیبی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در این استان خارج از شهر کرج و حتی خارج از کشور در حال سرمایه‌گذاری هستند، گفت: باید اقداماتی را در راستای جذب این سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کنیم تا شغل و درآمد پایدار در شهر ایجاد شود.
وی با بیان اینکه باید هزینه‌های پروژه‌های عمرانی شهر را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: راهکار آن نوع منعقد شدن قرارداد عمرانی و نوع مشاور بومی است زیرا باید با کار کارشناسی دقیق از هزینه‌تراشی بی‌مورد در شهر جلوگیری کنیم.
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اولین اولویت و اصل کار در شورای شهر کرج پرداخت بدهی‌های شهرداری است، گفت: با ارائه راهکارهای مناسب باید به سرعت به سمت تسویه بدهی‌ها رفت، همچنین با برنامه‌ریزی دقیق به سمتی حرکت کنیم که پروژه بزرگراه شمالی بودجه شهر را به خود جذب نکند چراکه در حال حاضر شهرداری کرج در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شده است.
وی با بیان اینکه بحث شورای شهر صرفاً مربوط به شهرداری نیست و هماهنگی تمام ارگان‌های اجرایی می‌طلبد که یک کار هماهنگ در سطح شهر انجام شود، ادامه داد: این امر یکی از مباحثی است که شورای ششم باید یکپارچگی در نظام شهری را بین تمام سیستم‌های اجرایی برقرار کند.
حبیبی متذکر شد: برنامه‌های بنده برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرج کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.
این مدرس دانشگاه در خصوص شفافیت کاندیدا در تمام زمینه‌ها، بیان کرد: شفافیت کاندیدا بسیار حائز اهمیت است چراکه باید در تمامی موارد اعلام موضع داشته باشند و مواضع، کارکرد و برنامه‌هایشان را مشخص کنند تا مورد پایش قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه اکنون شهر ما حالش خوب نیست، تصریح کرد: ما نیازمند نیروهایی هستیم که از لحظه‌ای که وارد شهرداری شدند بتوانند کار اجرایی انجام دهند، این نباشد که به هنگام ورود به این عرصه تازه وظایف و قوانین شهرداری را یاد بگیرند، چراکه الان در آن شرایط نیستیم، بر این اساس نیاز است کاندیدا با یکدیگر مناظره داشته باشند و افراد بدانند در چه جایگاهی قرار دارند و خودشان را بسنجد.
شفافیت لازمه کار شوراهاست
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرج در خصوص شفافیت شوراهای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: شفافیت شوراها باید طوری پایش شود که رسانه‌ها بتوانند جلسات علنی و موضوعات مهم را پوشش دهند و افرادی که به هر موضوعی رأی مثبت یا منفی می‌دهند رصد کنند، اگر مصوبه‌ای تصویب می‌شود افراد منکر آن نشوند یا بالعکس آن افراد اشتباه را که داشتند بپذیرند اما ما این موضوع را کمتر دیدیم.
وی ادامه داد: امیدواریم در این دوره افرادی در عرصه خدمت حضور داشته باشند که احساس مسئولیت، عرق، تخصص و کارایی داشته باشند و موقعیت شهر را به سمت بهتری پیش ببرند.
حبیبی با بیان اینکه امیدوارم مردم با حضور حداکثری پای صندوق رأی بیایند، گفت: خیلی‌ها در آن طرف آب‌ها هزینه کردند تا مردم ایران در انتخابات شرکت نداشته باشند.
وی متذکر شد: ما مردم خوبی داریم قطعاً به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گویند و به تبع مردم شهر کرج هم در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

منبع : خبرگزاری مهر