تولید ربات‌هایی که پشت دیوارها و زیر خاک را می‌بینند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از نیواطلس، تولید ربات برای جمع‌آوری اقلام مختلف پدیده تازه ای نیست. ولی ربات‌ها عمدتاً قابلیت مشاهده محیط‌هایی که در پشت دیوارها و موانع مختلف قرار گرفته‌اند یا در زیر زمین دفن شده‌اند، ندارند. ربات RF-Grasp که توسط محققان دانشگاه ام آی تی تولید شده دارای یک بازوی هوشمند […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از نیواطلس، تولید ربات برای جمع‌آوری اقلام مختلف پدیده تازه ای نیست. ولی ربات‌ها عمدتاً قابلیت مشاهده محیط‌هایی که در پشت دیوارها و موانع مختلف قرار گرفته‌اند یا در زیر زمین دفن شده‌اند، ندارند.
ربات RF-Grasp که توسط محققان دانشگاه ام آی تی تولید شده دارای یک بازوی هوشمند برای جمع‌آوری کالاهای مختلف است و برای مشاهده محیط اطراف از یک دوربین اپتیکال که به مچ بازوی ربات بسته شده، استفاده می‌کند. این ربات برای جستجوی آن سوی دیوار یا زیر خاک از یک ابزار انتقال و پخش امواج رادیویی استفاده می‌کند.
انتشار علائم رادیویی و بازگشت آنها پس از برخورد با اشیای مختلف غیرقابل مشاهده موقعیت جغرافیایی آنها را به طور دقیق مشخص می‌کند. بعد از مشخص شدن محل اشیا، داده‌های جمع‌آوری شده به صورت بی سیم به ربات منتقل می‌شود و پس از رسیدن ربات به محل قرارگیری شیء مورد نظر، بازوی رباتیک با استفاده از دوربین برای در دست گرفتن آن اقدام می‌کند. ربات مذکور در آزمایش‌های انجام شده از قدرت مانور بالایی برخوردار بوده است.