تکمیل سامانه گرمسیری ایلام ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد نوذری عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح سامانه گرمسیری در مهران اظهار کرد: سامانه گرمسیری یکی از طرح‌های مهم استان در حوزه کشاورزی و توسعه اراضی آبی است که دو فاز آن در استان کرمانشاه و دو فاز در استان ایلام اجرا شده اکنون در تلاش هستیم تا […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد نوذری عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح سامانه گرمسیری در مهران اظهار کرد: سامانه گرمسیری یکی از طرح‌های مهم استان در حوزه کشاورزی و توسعه اراضی آبی است که دو فاز آن در استان کرمانشاه و دو فاز در استان ایلام اجرا شده اکنون در تلاش هستیم تا با تزریق اعتبار فاز سه آن‌را اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: با پیگیرهای به عمل آمده در تلاشیم تا در جلسات آینده با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نیرو هم از اعتبارات استانی و هم اعتبارات ملی بهره گیریم.
نوذری بیان کرد: اتمام پروژه‌های بزرگی چون سامانه گرمسیری نیازمند یک عزم جدی است، یکی از اولویت‌های مهم استان اتمام طرح‌های مهم و نیمه تمام استان تا پایان دولت است.
استاندار ایلام با بیان اینکه هفته گذشته در دیدار با مسئولان سامانه گرمسیری خواستار تزریق اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه مهم در راستای اجرایی شدن شعار سال شدیم، ابراز کرد: این پروژه حیاتی می‌تواند باعث تحول در حوزه کشاورزی و اشتغال استان شود و ما تلاش خواهیم کرد تا انشاالله به سرانجام برسد.
وی گفت: این طرح در حوزه جهاد کشاورزی قریب ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در حوزه وزارت نیرو از کل ۲۶۰ کیلومتر طول خط انتقال سامانه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.