ثبت‌نام ۷۱۴۱ نفر در اصفهان برای انتخابات شوراهای روستایی و عشایری

حیدرعلی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آمار ثبت‌نام کاندیداهای شورای روستایی و عشایری در استان اصفهان برای حضور در انتخابات خرداد ماه اظهار داشت: هفت هزار و ۱۴۱ داوطلب برای حضور در این انتخابات در استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند. وی با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان ۵۷۹ نفر زن […]

حیدرعلی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آمار ثبت‌نام کاندیداهای شورای روستایی و عشایری در استان اصفهان برای حضور در انتخابات خرداد ماه اظهار داشت: هفت هزار و ۱۴۱ داوطلب برای حضور در این انتخابات در استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان ۵۷۹ نفر زن و ۶ هزار و ۵۶۲ نفر مرد بوده‌اند، افزود: تعداد داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای روستا و عشایر استان اصفهان برای دوره ششم نسبت به دوره پنجم ۹ درصد افزایش داشته است.

۳۵ تا ۶۰ ساله‌ها بیشترین متقاضیان حضور در شوراهای روستایی

معاون سیاسی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۷۵ نفر از ثبت‌نام کندگان انتخابات شوراهای روستا و عشایر در استان اصفهان سابقه عضویت در شوراها را دارند، گفت: بیشترین رده سنی شرکت کننده در این انتخابات از ۳۵ تا ۶۰ سال بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۲۹ نفر از شرکت کنندگان در انتخابات دارای مدرک دیپلم هستند، گفت: برای روستاهای کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر مدرک تحصیلی زیردیپلم نیز قابل قبول است.

قاسمی با بیان اینکه ۶۷ نفر از متقاضیان ثبت نام در انتخابات شوراهای روستا و عشایری استان اصفهان تحصیلات حوزوی دارند، تصریح کرد :‌۲۱۶ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری و یک هزار و ۱۲۹ نفر لیسانس و ۴۲۱ نفر فوق دیپلم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در مرحله نهایی قرار دارد، افزود: پس از تأیید این افراد در هیئت اجرایی به هیئت نظارت ارجاع داده می‌شوند.