ثبت ۷۹۷ مورد ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در اهر

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ابوالفضل غنی‌زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که رشد جمعیت شهرستان اهر سالانه نیاز به ۲۳۸۰ ولادت دارد، اظهار کرد: عمده گلایه مردم از کارت ملی هوشمند از عکس‌هاست، واقعاً تصاویر مردم در کارت ملی در خور شأن آن‌ها نیست، چه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ابوالفضل غنی‌زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که رشد جمعیت شهرستان اهر سالانه نیاز به ۲۳۸۰ ولادت دارد، اظهار کرد: عمده گلایه مردم از کارت ملی هوشمند از عکس‌هاست، واقعاً تصاویر مردم در کارت ملی در خور شأن آن‌ها نیست، چه ایرادی دارد تا در ارائه عکس برای کارت ملی هوشمند نظر مردم محترم شمرده شود. از طرفی هم کارت ملی شهروندان اهری صادر و آماده تحویل است اما برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اند.
وی بابیان این‌که در طول هشت ماه گذشته ۵۹۲ مورد وفات در شهرستان اهر ثبت شده است، گفت: آمار وفات در شهرستان اهر طی هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۰ موردی را نشان می‌دهد و عمده دلایل فوتی‌ها بیماری‌های قلبی، سرطان، تنفسی، کلیوی و حوادث رانندگی است. اما می‌توان با عمل به توصیه کارشناسان تغذیه و اصلاح در مصرف مواد غذایی از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.
رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: جوانان از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه می‌کنند در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حق با جوانان است. از این‌رو بانک‌ها موظف هستند تا طبق مصوبه دولت عمل کنند در غیراین‌صورت کم‌کاری بانک‌ها را به استاندار آذربایجان‌شرقی و مراجع بالادستی بانک‌ها گزارش می‌دهیم.
غنی‌زاده از کاهش نزدیک به ۱۲ درصدی ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در هشت ماهه سال گذشته ۹۰۴ مورد ازدواج ثبت شده و طی هشت ماه سال‌جاری ۷۹۷ مورد ازدواج در شهرستان اهر داریم. که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۷ مورد ازدواج کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در هشت ماهه سال‌جاری ۲۲۹ مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۶ مورد معادل ۳۲ درصد طلاق افزایش یافته و بیشترین آمار طلاق در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به ثبت رسیده است. اگر میانگین ازدواج و طلاق را محاسبه کنیم، بیش از ۷۰ درصد ازدواج‌ها در شهرستان اهر موفق است.

منبع : مهر نیوز