جابجایی مسافر در خراسان جنوبی ۴ درصد کاهش یافت

مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۵۷۹ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است. وی با بیان اینکه طی این مدت توسط ناوگان حمل […]

مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۵۷۹ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه طی این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری تعداد ۲۴۵ هزار و ۷۸۳ مسافر به استان وارد شده‌اند، ادامه داد: ۲۳۷ هزار و ۹۴۳ نفر مسافر نیز از استان خارج شده‌اند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: همچنین ۳۴۱ هزار مسافر نیز درون استان جابجا شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد ۲۲۰ هزار و ۶۳ نفر بوده است، گفت: کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با تعداد یک هزار و ۴۲۰ نفر مسافر بوده است.
گرجی بیان داشت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، بیان کرد: تعداد ۲۵۷ دستگاه سواری کرایه با عمر ۱۱.۵ سال، ۱۵۵ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۶ سال و تعداد ۲۶۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۴ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.
گرجی در راستای ارتقا سطح خدمات به مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان داشت: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.