جانب احتیاط نسبت به زنان در نقد و تحلیل‌ها رعایت شود

سردبیر پرس/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر اینکه باید در نقدها و تحلیل‌ها جوانب احتیاط را نسبت به زنان رعایت کرد و حقی را زیر سوال نبریم، گفت: ملاک انتخاب و فعالیت بین زن و مرد باید برابری و انصاف باشد. دکتر مظاهر بابایی یکشنبه سوم بهمن در آیین گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، […]

سردبیر پرس/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر اینکه باید در نقدها و تحلیل‌ها جوانب احتیاط را نسبت به زنان رعایت کرد و حقی را زیر سوال نبریم، گفت: ملاک انتخاب و فعالیت بین زن و مرد باید برابری و انصاف باشد.

دکتر مظاهر بابایی یکشنبه سوم بهمن در آیین گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، بزرگداشت مقام مادر و روز زن که به همت جهاددانشگاهی فارس برگزار شد، گفت: سخن از زهرای مرضیه(س)، سخن از مظلوم است و فریادش، سخن از ستمدیده است و دادخواهی ایشان، سخن از شناخت ظلم است و ظالم، سخن از فضلیت است و فضلیت مدار، سخن از علم است و عالم، سخن از زهد است و زاهد، سخن از عفت است و پاکدامنی، سخن از تقواست و پارسایی، سخن از شب زنده داری است و دعا، سخن از تربیت فرزند و ادب است نسبت به پدر ومادر، سخن از شوهر داری است و خانه داری، سخن از مسئولیت اخلاقی و دلسوزی است نسبت به دین، سخن از امر به معروف است و جهاد و مبارزه و خلاصه دفاع از حریم ولایت است و ارزش‌های دینی، و این الگویی است برای زنان جامعه ما.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: در دین اسلام چیزی به نام برتری جنسیتی وجود ندارد و زن و مرد، دو بال یک پرنده هستند که می‌توانند خانواده و جامعه را ارتقاء دهند.
او ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی با هدف‌های گوناگون سعی در تضعیف یک جنس و تقویت جنس دیگری داشته و دارند باید دقت شود که تقویت جایگاه زن به معنای تضعیف جایگاه مرد در خانواده و جامعه نباشد.
بابایی با بیان اینکه وظایف فطری سنگینی بر دوش زنان است که از عهده مردان خارج است، عنوان کرد: مادر بودن کار راحت و آسانی نیست.
او گفت: اینکه زنی از مسئولیت اصلی‌اش کم نمی‌شود حتی اگر شاغل باشد گویای این مدعاست و لذا باید بپذیریم که مادر ستون خانواده و جامعه است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر اینکه باید در نقدها و تحلیل‌ها جوانب احتیاط را نسبت به زنان رعایت کرد و حقی را زیر سوال نبریم، افزود: ملاک انتخاب و فعالیت بین زن و مرد باید برابری و انصاف باشد.
بابایی با بیان اینکه کسی مخالف جایگاه زن در خانواده و جامعه نیست، ابراز امیدواری کرد که زنان جامعه ایرانی با تاسی از حضرت زهرا(س) که الگوی یک مادر نمونه، همسر نمونه، شهروند نمونه و ولایتمدار است، به آبادانی جامعه کمک کنند.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(سردبیر پرس) منطقه فارس همچنین گفت: بانوان جهادگر و پرتلاش جهاددانشگاهی فارس نیز با همه سختی‌ها در کنار وظایف خانه‌داری، مسئولیت سازمانی را به خوبی انجام می‌دهند.
بابایی همچنین خاطرنشان کرد: پویایی امروز جهاددانشگاهی فارس حاصل سعی و تلاش نفر، گروه و قشر خاصی نیست بلکه نتیجه استفاده از ظرفیت همه اعضای واحد است.
به گزارش سردبیر پرس، در این مراسم ضمن تجلیل از بانوان پیشکسوت جهاددانشگاهی فارس، از مادر علی قائدیان عضو جهاددانشگاهی این استان که در اغتشاشات آبانماه ۹۸ به درجه جانبازی رسید نیز قدردانی شد.

انتهای پیام