جانور وحشی شامل شیر یا پلنگ در منطقه «کمالوند» مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهرداد فتحی بیرانوند امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با توجه به گزارشات واصله از اهالی منطقه «کمالوند» شهرستان خرم‌آباد در غروب ۲۱ اردیبهشت ماه، مبنی بر وجود یک حیوان وحشی که به ظن مردم محلی یک قلاده شیر بوده و غرش‌هایی شبیه این حیوان داشته و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهرداد فتحی بیرانوند امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با توجه به گزارشات واصله از اهالی منطقه «کمالوند» شهرستان خرم‌آباد در غروب ۲۱ اردیبهشت ماه، مبنی بر وجود یک حیوان وحشی که به ظن مردم محلی یک قلاده شیر بوده و غرش‌هایی شبیه این حیوان داشته و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی این منطقه کرده، بلافاصله کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل برای بررسی موضوع در منطقه حضور پیدا کرده و با توجه به تاریکی هوا با امکاناتی از قبیل نور افکن، چراغ قوه، دوربین دید در شب و تفنگ بیهوشی در معیت نیروهای محلی به پایش منطقه پرداختند.

وی اظهار داشت: در این پایش ها که تا صبح روز بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت هیچ گونه مورد مشکوکی مبنی بر وجود حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ در این منطقه مشاهده نشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به وضعیت توپوگرافی منطقه کمالوند گفت: با توجه به وضعیت منطقه و اینکه نسل شیر در کشور دیر زمانی است که منقرض شده است امکان اینکه گونه مشاهده شده شیر وحشی باشد بسیار پایین است.

فتحی بیرانوند در خصوص احتمال اینکه شاید گونه مشاهده شده توسط اهالی از شیرهای موجود در باغ‌های وحش باشد که متواری شده است گفت: با اعلام مسؤلین باغ وحش خرم آباد، شیرهای نگهداری شده در این مکان با رعایت تمام نکات ایمنی و امنیتی در این مرکز نگهداری می‌شوند و احتمال این موضوع کاملاً منتفی است.

وی گفت: وجود یا عدم وجود هر گونه جانوری در این منطقه منوط به مشاهده مستقیم یا مشاهده نمایه‌های این جانور است و تا مشخص شدن کامل موضوع این اداره کل در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وظیفه سازمانی این اداره کل مبنی بر حفظ و حمایت از حیات وحش گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی در این منطقه تمهیدات لازم را برای حفاظت از این گونه جانوری و نیز سلامت مردم به کار خواهد بست و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل منطقه مورد نظر را تحت کنترل داشته تا اقدامات لازم را در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی انجام دهند.

فتحی بیرانوند با دعوت مردم این منطقه به آرامش و همکاری با پرسنل حفاظت محیط زیست استان از تمامی دوستداران محیط زیست خواست هرگونه گزارش زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.