جراحی اقتصاد کشور امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است/ تشدید نظارت‌ها

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سیروس ابراهیمی شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک لرستان اظهار داشت: مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن از مباحث مورد نظر اندیشمندان علم اقتصاد و دولت مردان از گذشته بوده و جراحی اقتصاد ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. وی افزود: همواره در برداشتن گام‌های […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سیروس ابراهیمی شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک لرستان اظهار داشت: مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن از مباحث مورد نظر اندیشمندان علم اقتصاد و دولت مردان از گذشته بوده و جراحی اقتصاد ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: همواره در برداشتن گام‌های بزرگ در اقتصاد ابتدا نارسایی‌هایی ممکن است وجود داشته باشد، اما بدون شک با همراهی مردم و دولت مشکلات اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها مرتفع خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اضافه کرد: قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها مسئولان استان فعالانه به استقبال اجرای این طرح ملی رفتند و به همین خاطر با کمترین مشکل در روزهای نخستین اجرای طرح در لرستان مواجه بودیم
ابراهیمی گفت: با افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی از سوی سران قوا از این پس جدیت بیشتری در نظارت‌ها در دستور کار قرار گرفته و با متخلفان احتمالی قاطعانه برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: از دیروز تا کنون حدود ۷۵ تن روغن خوراکی در بازار لرستان توزیع شده و روند توزیع سایر اقلام خوراکی شامل گوشت مرغ، لبنیات و تخم مرغ با سرعت در بازار استان ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان افزود: در اجرای کامل این طرح ملی نیازمند همراهی، همکاری مردم و بازار هستیم.
ابراهیمی گفت: نظارت بر بازار تشدید شده و در برخورد با متخلفان کوتاهای نخواهیم کرد، ضمن اینکه اجازه افزایش قیمت در مابقی اقلام مورد نیاز مردم هیچ مجوز افزایش قیمتی صادر نشده است.
وی افزود: به دستور رئیس جمهور مبلغ کمک معیشتی ماه اول (اردیبهشت ماه) به حساب همه کسانی که در فروردین امسال یارانه می‌گرفتند، واریز خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اضافه کرد: افزایش قیمت نان سنتی برای مصرف کننده در دستور کار قرار ندارد و بناست در آینده یارانه افزایش قیمت نان به حساب نانوایی واریز شود و مردم همچنان با قیمت کنونی نان مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
ابراهیمی از هماهنگی و همراهی خوب مردم لرستان در اجرای طرح ملی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قدردانی کردند.

منبع : مهر نیوز