جلسه ۳ ساعته برای «معشوره» در وزارت نیرو/قول وزیر برای آغاز پروژه

به گزارش سردبیر پرس، مهرداد ویسکرمی در تشریح آخرین وضعیت ساخت سد «معشوره» پس از دیدار مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو، اظهار داشت: یکی از آرزوهایی که همه ما داریم، این است که نمایندگان لرستان به صورت یک دل و یک صدا از منافع استان دفاع کنند. وی افزود: بنده از ۲۰ اسفندماه سال […]

به گزارش سردبیر پرس، مهرداد ویسکرمی در تشریح آخرین وضعیت ساخت سد «معشوره» پس از دیدار مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو، اظهار داشت: یکی از آرزوهایی که همه ما داریم، این است که نمایندگان لرستان به صورت یک دل و یک صدا از منافع استان دفاع کنند.
وی افزود: بنده از ۲۰ اسفندماه سال گذشته رئیس مجمع نمایندگان استان شدم، یکی از برنامه‌های ما در این مدت این است که با وزرایی که لازم است جلسه داشته باشیم و تمام نمایندگان استان در این جلسات حضور داشته باشند.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا جلسه سه ساعته ای با وزیر نیرو و معاونان ایشان داشتیم، که البته ساخت سد «معشوره» و سد «بختیاری» موضوع اصلی جلسه بودند.
ویسکرمی با بیان اینکه در این جلسه هم مطالبات شهرستان و هم مطالباتی که متوجه تمام استان است مطرح شد افزود: ساخت سد «معشوره» وعده رئیس جمهور و وزیر نیرو بوده است و قرار بود قبل از عید عملیات اجرایی این سد آغاز شود که یک سری چالش‌ها و اشکالات به وجود آمد که با حضور وزیر نیرو مسئله را دنبال کردیم.
وی، شروع عملیات اجرایی سد «معشوره» و ترک تشریفات را از نکات مورد تاکید نمایندگان در جلسه با وزیر نیرو بیان کرد و افزود: وزیر نیرو در این زمینه قول دادند که عملیات اجرایی سد به زودی آغاز شود.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان، نگرانی از شروع مطالعه جدید برای سد «معشوره» را دغدغه دیگر نمایندگان استان در این رابطه دانست و گفت: در این زمینه نیز دوستان وزارت نیرو تاکید داشتند که مطالعه جدیدی نخواهند داشت، همچنین در گذشته مطالعه و اجرای پروژه سد به دست دو شرکت جداگانه بود که بنده با پیگیری در کمیسیون تلفیق این بند را حذف کرده و پیمانکار همزمان هر دو کار را انجام می‌دهد.
ویسکرمی با بیان اینکه زمان اتمام سد را سال ۱۴۰۳ تعیین کرده بودند بیان داشت: به طور طبیعی سال ۱۴۰۳ اتمام این سد با این حجم اعتبار مشکل است که در نهایت سال ۱۴۰۷ برای اتمام سد تعیین شد که دست وزارت نیرو هم برای تعیین اعتبار باز باشد.

منبع : مهر نیوز