جنایت تروریستی افغانستان با حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.
متن پیام تسلیت رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند، را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می‌کنم.
این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان، ولی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی صورت پذیرفت که ماه یت ضدانسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت‌ها و برنامه‌های آمریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.
اینجانب با ابزار نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی، که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت‌های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه‌های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شده و انشا الله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.
والسلام علیکم و رحمت الله
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع : مهر نیوز