جنجال بالون چینی؛ بایدن و معاونش باید استعفا بدهند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از فاکس‌نیوز، در پی جنجال حضور بالون چینی در آسمان آمریکا، «جو ویلسون»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس اعلام کرد پس از این فاجعه، جو بایدن، رئیس‌جمهور و کاملاً هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا باید استعفا دهند.به نوشته فاکس‌نیوز، این بالون نظارتی بدون […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از فاکس‌نیوز، در پی جنجال حضور بالون چینی در آسمان آمریکا، «جو ویلسون»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس اعلام کرد پس از این فاجعه، جو بایدن، رئیس‌جمهور و کاملاً هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا باید استعفا دهند.به نوشته فاکس‌نیوز، این بالون نظارتی بدون سرنشین، پیش از ورود به آمریکا و ورود به آسمان ایالت ایداهو و سواحل شرقی، در هفت روز گذشته در آلاسکا و کانادا به پرواز در آمده بود.
ویلسون با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: نمایش فاجعه‌آمیز بالون جاسوسی چینی، آشکار خانواده‌های آمریکایی از آلاسکا تا خانه محل سکومت من در کارولینای جنوبی را تهدید و تأیید کرد که بایدن و کاملاً هریس، معاون رئیس‌جمهور باید استعفا دهند.
وی درباره ناکارآمدی دولت بایدن افزود: درخواست من برای استعفای آنها در آگوست ۲۰۲۱ هم بود، به علت خروج خطرناک و تسلیم‌گونه از افغانستان که محلی امن را برای تروریست‌هایی ایجاد کرد که خانواده‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهند.
این نماینده مجلس نمایندگان در ادامه تأکید کرد که درخواست او برای استعفای رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آمریکا سیاسی نیست. وی دراین‌باره نوشت: درخواست من در سال ۲۰۲۱ که رئیس مجلس نمایندگان نانسی پلوسی یک دموکرات بود و اکنون در سال ۲۰۲۳ که رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی یک جمهوریخواه است، سیاسی نیست. این موضوع که کدام حزب بر مسند قدرت است ارتباطی با خانواده‌های آمریکایی ندارد زیرا اولین ملاک یک رهبر، صرف نظر از تعلق حزبی‌اش، باید توانایی و کارآمدی آن شخص باشد؛ متأسفانه بایدن و هریس شکست خورده اند.
رسانه‌های آمریکا شامگاه شنبه اعلام کردند ارتش این کشور «یک بالون جاسوسی چینی» را در سواحل کارولینا سرنگون کرده است.لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود. به گفته آستین «درپی دستورات رئیس جمهور بایدن، یک فروند جنگنده آمریکا با موفقیت این بالون را در ارتفاع بالا سرنگون کرد. این بالون برای رصد مراکز راهبردی موجود در ایالات متحده مورد استفاده بود. رئیس جمهور به شرطی با سرنگونی این بالون موافقت کرد که خطری متوجه شهروندان نشود.»