جهاد دانشگاهی تحقق تمدن نوین اسلامی را از چندی پیش به خوبی آغاز کرده است

سردبیر پرس/خراسان رضوی رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تمدن نوین اسلامی گفت: معتقدیم با فرهنگ اصیل اسلامی می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم که این موضوع از چندی پیش در جهاد دانشگاهی به خوبی آغاز شده است. حمیدرضا طیبی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که […]

سردبیر پرس/خراسان رضوی رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تمدن نوین اسلامی گفت: معتقدیم با فرهنگ اصیل اسلامی می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم که این موضوع از چندی پیش در جهاد دانشگاهی به خوبی آغاز شده است.
حمیدرضا طیبی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که پنج‌شنبه، ۲۳ دی ماه، در فرهنگسرای شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات سید علی‌اکبر شمسیان در دوران ریاست خود بر سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: امیدوارم از این پس، دوره جدیدی از فعالیت‌های ایشان را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی داشته باشیم؛ چراکه علاقه‌ داریم از تجربه و توانمندی‌های دکتر شمسیان به عنوان مشاور جهاد دانشگاهی در حوزه ملی استفاده شده و اقدامات خوبی که در سال‌های ریاست ایشان بر جهاد دانشگاهی خراسان رضوی انجام شده به سایر سازمان‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور منتقل شود.

وی ادامه داد: همچنین باید به دکتر بیدخوری سرپرست جدید جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در آغاز کار خود انرژی دهیم و امیدواریم با حمایت جهادگران در فعالیت‌های خود موفق عمل کند. 

طیبی تصریح کرد: خوشبختانه امروز جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است، اما باید با نیروی جوانی دکتر بیدخوری و تجربه دکتر شمسیان و حمایت سایر جهادگران خراسان رضوی شاهد باشیم که جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خدمات ارزنده‌تری ارائه کند.

وی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی که چندی پیش برگزار شد شاهد دستاوردهای بسیار زیادی از خراسان رضوی بودیم و امیدواریم در ادامه اینگونه دستاوردها گسترش پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تمدن‌سازی و ضرورت ایجاد تمدن نوین اسلامی، گفت: فرهنگ، زیرساخت تمدن‌سازی است و معتقدیم با فرهنگ اصیل اسلامی می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم. این موضوع از چندی پیش در جهاد دانشگاهی به خوبی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: منظور ما از تمدن نوین اسلامی جامعه‌ای است که در آن سعادت دنیوی و اخروی مردم تأمین شده؛ عقل، قانون، اخلاق، عدالت و علم و ادب حاکم باشد؛ کار مقدس شمرده شده و و از تنبلی و رانت‌خواری بیزار باشد؛ دارای اقتدار اقتصادی، نظامی و دفاعی که متکی بر فکر و تولید خود بوده باشد و آن تولید متکی بر علم و فناوری پیشرفته خود باشد که بتواند روزآمدی خود را حفظ کند.

طیبی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب این احساس در میان دین‌باوران وجود داشت که کشور به عمد به عقب رانده شده و اصرار به حاکمیت فرهنگ غربی در جامعه وجود دارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد و نهادی به نام جهاد دانشگاهی توسط امام خمینی(ره) شکل گرفت که هدف آن اثبات توان فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی ما بود و خوشبختانه امروز پس از ۴۱ سال اثبات شده که ما در همه زمینه‌ها توان انجام کارهای بزرگ را داشته و داریم.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در نهادسازی و الگوسازی در جمهوری اسلامی، افزود: همه تلاش ما است که این الگوسازی را بیشتر توسعه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید در راستای جهش‌های بیشتر پوست اندازی کند، اضافه کرد: ما امروز اثبات کرده‌ایم که مشکلی برای حرکت در مرز علم و فناوری و فرهنگ‌سازی نداریم، اما در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی باید اقدامات شایسته‌تری که توان انجام آن را داریم، انجام دهیم و امیدواریم این حرکت را با همکاری همه همکاران جهاد دانشگاهی به انجام رسانیم.

انتهای پیام