جو بایدن «حمایت قاطع» خود را از پادشاه اردن اعلام کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در نخستین گفتگوی تلفنی خود با پادشاه اردن که پس از تلاشهای نافرجام ولیعهد سابق این کشور برای انجام کودتا صورت گرفت، حمایت قاطع خود از رهبری ملک عبدالله دوم را اعلام کرد. کاخ سفید در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در نخستین گفتگوی تلفنی خود با پادشاه اردن که پس از تلاشهای نافرجام ولیعهد سابق این کشور برای انجام کودتا صورت گرفت، حمایت قاطع خود از رهبری ملک عبدالله دوم را اعلام کرد.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن «حمایت قاطع خود از اردن» را اعلام کرد و در این گفتگو بر «اهمیت رهبری ملک عبدالله دوم برای ایالات متحده و منطقه» تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: «دو طرف پیرامون پیوندهای دوجانبه و قدرتمند میان اردن و ایالات متحده، نقش مهم اردن در منطقه، تقویت همکاری دو جانبه در حوزه های چندگانه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بحث و گفتگو کردند. رئیس جمهور همچنین تصریح کرد که ایالات متحده از راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل- فلسطین حمایت می کند».
پیشتر پادشاه اردن در تازه‌ترین موضع‌گیری خود درباره حوادث اخیر این کشور و بازداشت چند مقام سیاسی دولت اردن که قصد داشتند با انجام کودتا حاکمیت کشورشان را دستخوش تغییراتی کنند، تأکید کرد که عوامل خارجی و داخلی برای دسیسه چینی علیه حاکمیت اردن با یکدیگر همکاری کرده‌اند.
پادشاه اردن افزود: «امیر حمزه در برابر خانواده‌اش تعهد داده که از این پس بر اساس نهج و سیره آباء و اجدادی‌مان رفتار کند. اکنون امیر حمزه در جهت تأمین منافع اردن گام بر می دارد».