حدود ۱۶۱ کشته و مفقود در اثر واژگونی قایق ها در کنگو

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کشور کنگو اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر سانحه واژگونی قایق در رودخانه کنگو در شمال غربی این کشور کشته یا مفقود شده اند. طبق گفته مقامات محلی و بازماندگان این حادثه، فاجعه مذکور یکشنبه شب تا سه شنبه گذشته در نزدیکی شهر […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کشور کنگو اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر سانحه واژگونی قایق در رودخانه کنگو در شمال غربی این کشور کشته یا مفقود شده اند.
طبق گفته مقامات محلی و بازماندگان این حادثه، فاجعه مذکور یکشنبه شب تا سه شنبه گذشته در نزدیکی شهر «بومبا» در استان «مونگالا» رخ داد. در این حادثه ۹ قایق به یکدیگر متصل شده و پس از پر شدن بیش از حد ظرفیت شان واژگون شدند.
« خوزه میسیسو» مسئول حمل و نقل و ارتباطات استان مونگالا در این باره گفت که حداقل ۶۱ جسد پیدا شده است. وی ادامه داد که بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان همچنان مفقود هستند و افزود که این تعداد تخمینی است زیرا هیچ برآورد دقیقی برای چنین قایق هایی وجود ندارد. وی گفت: دست کم ۳۰ نفر را نجات داده ایم.
واژگونی قایق و کشتی در رودخانه کنگو و دریاچه های این کشور به دلیل قایق های موقتی که اغلب بار زیادی دارند، امری متناوب است. اکثریت مردم از رودخانه های شمال غربی کنگو به دلیل نبود جاده مناسب و همچنین ارزان بودن این نوع حمل و نقل، استفاده می کنند.

منبع : مهر نیوز