حذف ارز ترجیحی مانع از فساد می شود

به گزارش سردبیر پرس، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به اقدام شجاعانه دولت در حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: این تصمیم دولت مسئله‌ای بود که تمام اقتصاددان‌ها نظرشان در برداشتن ارز ترجیحی بود اما آنان که مخالفت در این زمینه داشتند زمان آن را مناسب نمی‌دانستند، در حالی […]

به گزارش سردبیر پرس، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به اقدام شجاعانه دولت در حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: این تصمیم دولت مسئله‌ای بود که تمام اقتصاددان‌ها نظرشان در برداشتن ارز ترجیحی بود اما آنان که مخالفت در این زمینه داشتند زمان آن را مناسب نمی‌دانستند، در حالی که همه بر اصلاح ارز ترجیحی توافق داشتند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عده‌ای ارز ترجیحی را می‌گرفتند و به جای وارد کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، یا در جای دیگر خرج می‌کردند یا پس از وارد کردن با ارز ترجیحی، با قیمت ارز واقعی به فروش می‌رساندند.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: عده‌ای هم با داشتن ارز ترجیحی پس از وارد کردن کالا و یا خرید داخلی، به علت گران بودن کالای موردنظر در کشورهای دیگر، آن را قاچاق می‌کردند که این موارد بخشی از فساد ارز ترجیحی بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دولت برای جلوگیری از این فسادها ارز ترجیحی را حذف کرد و یارانه را مستقیم به مصرف کنندگان داد.
امام جمعه گرگان، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال پیدا کردن فرصت برای رسیدن به اهدافش از همین فرصت‌ها است، تصریح کرد: کشور بارها در مقاطع حساس قرار گرفته و مردم نیز با اشتباه تاریخی ۲۵ سال دچار گرفتاری بودند و امروز که در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، باید مراقب باشیم تا ملت دیگر اشتباه تاریخی را تکرار نکنند.
آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان اشاره داشتند امروز ما خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های علمی، فناوری، هوافضا، نظامی و دفاعی و موارد دیگر داریم که باید به دست جوانان امروز فتح شود.
امام جمعه گرگان در ادامه به ۲۹ اردیبهشت روز بزرگداشت مختوم‌قلی فراغی اشاره کرد و گفت: این شاعر اهل سنت، جدا از بحث شعر مومن راستین، علاقمند به وحدت اسلامی، عارف و وطن‌دوست بود.
منبع : مهر نیوز