حضور تیمهای حمایت روانی هلال احمر در منطقه زلزله زده سی سخت

محمد گلفشان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در خصوص حضور تیم‌های پشتیبان و عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: تیم‌های حمایتی سازمان جوانان همواره در حوادث و بحران‌های مختلف، به منظور حمایت‌های روانی و بازآفرینی روحیه افراد در مناطق آسیب‌دیده حضور می‌یابند و به خدمت رسانی به هم […]

محمد گلفشان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در خصوص حضور تیم‌های پشتیبان و عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: تیم‌های حمایتی سازمان جوانان همواره در حوادث و بحران‌های مختلف، به منظور حمایت‌های روانی و بازآفرینی روحیه افراد در مناطق آسیب‌دیده حضور می‌یابند و به خدمت رسانی به هم وطنان می‌پردازند.
وی با بیان اینکه در حادثه زلزله اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان نیز تیم‌های ما بنا بر دستورالعمل همیشگی خود حدوداً ۴ روز پس از بحران در منطقه حاضر می‌شوند، توضیح داد: تیم‌های حمایت روانی سازمان جوانان بعد از سپری شدن فاز اولیه بحران یعنی انجام اسکان اضطراری، تخلیه مناطق آسیب دیده، نجات محرومین و انجام عملیات‌های امداد و نجات برای انجام عملیات امدادی خود در قالب مأموریت اجتماعی و فرهنگی در منطقه حضور می‌یابند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: به محض اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر سپری شدن مرحله اولیه عملیات‌های امدادی، تیم‌های حمایتی سازمان جوانان نیز بنا بر اعلام ستاد مدیریت هلال احمر به مناطق آسیب دیده اعزام می‌شوند.
گلفشان عنوان کرد: سازمان جوانان در تمامی استان‌ها تیم‌های حمایتی خود را دارد و نیروها نیز به تناسب و شدت حادثه به مناطق اعزام می‌شوند.
وی با توضیح در خصوص اقدامات این تیم‌ها خاطرنشان کرد: مأموریت اعضای سازمان جوانان انجام حمایت‌های روانی و ارائه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان از بحران است. در این فرآیند نیز جوانان و اعضا سعی می‌کنند کسانی که منازل یا اقوام خود را از دست داده‌اند، مورد حمایت و بازآفرینی روحی و روانی قرار دهند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: یکی از اقداماتی که سازمان جوانان سال هاست در بحران‌ها به آن توجه می‌کند، برگزاری مراسم سوگواری برای از دست رفتگان و تسکین آلام مردم است که این امر در تمامی بحران‌ها تأثیر مثبتی بر روی مردم آسیب‌دیده داشته است.
گلفشان در خصوص حمایت از کودکان آسیب دیده نیز یادآور شد: بخشی از اعضای تیم‌های سازمان جوانان تمرکز اصلی خود را بر روی حمایت از کودکان می‌گذارند. به همین منظور برای ایجاد فضای شادی و نشاط و جلوگیری از آسیب دیدن روحی کودکان در مناطق بحران زده، به انجام رویداد «فضای دوستدار کودک و نوجوان» می‌پردازند.
وی توضیح داد: در این رویداد اعضا اقداماتی از جمله برگزاری مسابقه نقاشی، سرود، سرگرمی و غیره را برای کودکان فراهم می‌کنند.
گلفشان تصریح کرد: به علاوه ارائه خدمات کمک آموزشی و تحصیلی توسط تیم‌های سحر به دانش آموزان مناطق آسیب دیده نیز یکی دیگر از وظایف تیم‌های حمایتی سازمان جوانان است.
وی با بیان اینکه به طور کلی تیم‌های سحر سازمان جوانان با حضور در مناطق آسیب دیده نسبت به ایجاد دوره‌های نشاط و امید برای مردم اقدام می‌کنند، ابراز داشت: در حادثه زلزله سی سخت نیز به زودی اقدامات این گروه‌ها آغاز خواهد شد. این تیم‌ها متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و کارشناسان بومی است تا بتوانند نسبت به ارائه خدمات اجتماعی و سلامت اقدام کنند.