حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی غیر قابل قبول است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سومریه نیوز، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق به توافق اخیر بغداد- واشنگتن واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی غیرقابل قبول است. بر اساس این گزارش، سخنگوی حزب الله عراق افزود: ما معتقدیم که این دولت نباید […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سومریه نیوز، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق به توافق اخیر بغداد- واشنگتن واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی غیرقابل قبول است.
بر اساس این گزارش، سخنگوی حزب الله عراق افزود: ما معتقدیم که این دولت نباید با آمریکایی‌ها درباره خروجشان از خاک عراق مذاکره می‌کرد زیرا چنین مذاکره‌ای نیازمند دولتی بود که بتواند مطالبات عراقی‌ها را برآورده سازد.
الحسینی تصریح کرد: هدف ما نه تنها بیرون راندن آمریکایی‌ها از خاک عراق بلکه بیرون کردن آن از تمام غرب آسیا است. قطعاً اگر آمریکایی‌ها بار دیگر مقاومت را هدف قرار دهند، پایگاه‌هایی را که حمله از آنجا انجام شده است، هدف قرار می‌دهیم.
امضای توافقنامه میان آمریکا و عراق درخصوص خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.
معاون دبیرکل جنبش نجباء اظهار داشت: کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند. الشمری با بیان اینکه آسمان عراق در کنترل نظامیان آمریکایی است، گفت: جنایت‌های آمریکا در عراق و به ویژه ترور فرماندهان مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط نیروی هوایی آمریکا انجام شده است.

منبع : مهر نیوز