حضور هیئات مذهبی شیراز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید اسکندری

به گزارش سردبیر پرس، رضا محمدیان با اشاره به برگشت پیکر مطهر شهید سردار عبدالله اسکندری به کشور و برگزاری آئین تشییع این شهید والامقام مقام در شهر شیراز گفت: در ماه محرم امسال و روز عاشورا شاهد بازگشت پیکر مطهر این شهید ملی به آغوش وطن و خانواده اش هستیم. وی با بیان اینکه […]

به گزارش سردبیر پرس، رضا محمدیان با اشاره به برگشت پیکر مطهر شهید سردار عبدالله اسکندری به کشور و برگزاری آئین تشییع این شهید والامقام مقام در شهر شیراز گفت: در ماه محرم امسال و روز عاشورا شاهد بازگشت پیکر مطهر این شهید ملی به آغوش وطن و خانواده اش هستیم.
وی با بیان اینکه آئین تشییع شهید اسکندری در روز عاشورا برگزار می‌شود، افزود: پیکر این شهید در صبح روز عاشورا از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تشییع خواهد شد و بعد به سمت یادمان این شهید در گلزار شهدا در دارالرحمه شیراز ادامه خواهد یافت.
محمدیان خاطرنشان کرد: ما هیئتی‌ها مفتخر به پیروی از مکتب حسین (ع) و نوکری او هستیم، بنابراین باید این ادعا را ثابت کنیم، حمایت و پیروی از مباحث مربوط به آل حسین (ع) یکی از راه‌های اثبات این ادعا است، شهید حاج عبدالله اسکندری هم که هم مدافع حرم، هم از اولین شهدای مدافع حرم ایرانی در سوریه بوده و هم نحوه شهادت او شبیه به شهدای واقعه کربلا و روز عاشورا است و داعشی ها سر او را همچون حضرت اباعبدالله (ع) از تنش جدا و بر سر نیزه زدند، بنابراین تشییع پیکر مطهر او فرصت مناسبی است تا هیئتی‌ها ارادت خود به صاحب این ماه را نشان دهند.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت هشت سال از شهادت حاج عبدالله اسکندری پیکر او بالاخره به وطن بازگشت، تصریح کرد: بازگشت پیکر بدون سر این شهید آن هم ایام محرم حال و هوای عجیبی را به وجود آورده است، شهید حاج عبدالله اسکندری از عاشقان واقعی امام حسین (ع) و یارانش بود و همچون او نیز به شهادت رسید.
رئیس هیأت‌های مذهبی فارس ادامه داد: وظیفه تمام هیأت‌ها است که این شهید بزرگوار را تکریم کننند، بر اساس اعلامیه منتشر شده در صبح عاشورا تمام هیئت‌ها باید مراسم خود را تعطیل و در مراسم تشییع این شهید والامقام شرکت کنند، تکریم و عزاداری برای یاران امام حسین (ع) از وظایف هیئت‌ها است.
محمدیان با تاکید بر برگزاری آبرومند و درخور شهید اسکندری، گفت: هیئتی‌ها باید پیش قراول و مجلس گردان این مراسم باشند، همچنین مراسم تشییع شهید اسکندری شب تاسوعا در مرودشت و روز تاسوعا در لامرد و کوار نیز برگزار خواهد شد که هیأت‌های این شهرستان‌ها نیز با تعطیلی برنامه عادی روزانه خود در محل اعلام شده حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به برگزاری شکوهمند تشییع شهیدان حججی و همدانی در شهرهای خود در گذشته از مردم فارس و شیراز درخواست کرد: مردم برای این شهید فراملی سنگ تمام بگذارند، نحوه شهادت و شباهت شهادت او به حضرت اباعبدالله (ع) وظیفه هیئتی‌ها را آن هم در ایام عزاداری امام حسین (ع) سنگین‌تر خواهد کرد.

منبع : مهر نیوز