حضور ۱۰ کشتی گیر کرمانشاهی در جام تختی

سردبیر پرس/کرمانشاه رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از حضور هشت آزادکار و دو فرنگی کار کرمانشاهی در رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی خبرداد. محمدحسین محبی در گفت و گو با سردبیر پرس، بااشاره به در پیش بودن رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی، اظهارکرد: این رقابت ها طی […]

سردبیر پرس/کرمانشاه رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از حضور هشت آزادکار و دو فرنگی کار کرمانشاهی در رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی خبرداد.
محمدحسین محبی در گفت و گو با سردبیر پرس، بااشاره به در پیش بودن رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی، اظهارکرد: این رقابت ها طی روزهای پنج شنبه و جمعه(۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) با تاخیر چندماهه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فدراسیون کشتی اسامی کشتی گیران واجد شرایط را برای حضور در این رقابت ها اعلام کرده که براساس آن اسامی ۱۰ کشتی گیر کرمانشاهی هم در بین این اسامی دیده می شود که هشت نفر از آنها آزاد کار و دو نفر هم فرنگی کار هستند.

رئیس هیات کشتی استان افزود: خیراله قهرمانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۴ کیلوگرم، حامدرشیدی در وزن ۷۴ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمدجوادحمیدی در وزن ۷۹ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم، جواد نظری در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هشت آزادکار کرمانشاهی هستند که در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در بین کشتی گیران آزادکار کرمانشاهی امیدواریم یدالله محبی، ارشک محبی و بهمن تیموری بتوانند با قرار گرفتن روی جایگاه اول مسابقات به مسابقات جهانی نروژ اعزام شوند.  

محبی در خصوص دعوت شده های کشتی فرنگی کرمانشاه برای حضور در این رقابت ها هم گفت: در کشتی فرنگی هم محمدسعید عزیزی و سعید شاهرخی هر دو در وزن ۷۴ کیلوگرم از کرمانشاه سهمیه حضور در این رقابت ها را گرفته اند.

وی تاکیدکرد: با توجه به وجود رقیبان قدرتمندی که این دو کشتی گیر دارند، می دانیم کار بسیار سخت و دشواری برای مدال آوری دارند.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در ادامه در پاسخ به چرایی ضعف کشتی کرمانشاه در بخش فرنگی، عنوان کرد: جوانان کرمانشاهی چندان به کشتی فرنگی علاقمند نیستند و حتی در مسابقاتی که برگزار می کنیم، بیشتر جوانان به سمت کشتی آزاد تمایل دارند تا فرنگی که البته این مسئله طبیعی است، چراکه طی دهه های گذشته راه برای رشد کشتی آزاد در کرمانشاه بیشتر از کشتی فرنگی باز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در استانی مانند خوزستان شرایط کاملا برعکس کرمانشاه است، بگونه ای که در این استان جوانان بیشتر به کشتی فرنگی تمایل دارند تا کشتی آزاد، چراکه در آنجا امکان رشد کشتی گیران فرنگی کار بیشتر است.   

براساس تصمیم کادر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد این رقابت ها به عنوان یکی از مراحل اصلی گزینش نفرات برای اعزام به رقابت های جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می شود.

انتهای پیام