حمایت از پژوهش‌های کاربردی در حوزه دیجیتال سرعت گرفت

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ششمین موج بلند تغییرات فناورانه در دنیا شکل گرفته است. موجی که با بروز فناوری‌های نوظهور دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و پردازش ابری، اینترنت اشیا، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های مجازی سازی (AR و […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ششمین موج بلند تغییرات فناورانه در دنیا شکل گرفته است. موجی که با بروز فناوری‌های نوظهور دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و پردازش ابری، اینترنت اشیا، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های مجازی سازی (AR و VR) و سیستم‌های هوشمندسازی به صورتی گسترده در حال شکل دادن به دنیایی جدید از ابعاد فناورانه است.
دنیایی که با احتمال زیاد ششمین موج بلند تغییرات فناورانه، اجتماعی و اقتصادی را با خود به همراه می‌آورد و بر شانه‌های دو موج قبلی یعنی الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات سوار می‌شود. به همین دلیل ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای تدوین کرده و در رأس آن حمایت از پژوهش‌های کاربردی و توسعه پژوهش‌های بر لبه فناوری را قرار داده است.
این پژوهش‌ها تأثیری مستقیم و ماندگار در توسعه این صنعت رو به رشد جهانی در کشور دارد و می‌تواند کلید اصلی ورود درست و اصولی کشور به این حوزه فناورانه باشد و ایده‌های نو و خلاق را نیز به این حوزه تزریق کند.
در همین حال حمایت از ترویج و توانمندسازی، کمک به توسعه زیست‌بوم و فضاهای استارت‌آپی، جهت دهی به تأمین مالی نوآوری برای حمایت از این فناوری‌ها و اجرای پروژه‌های پرچمدار با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های بزرگ دانش بنیان و مشارکت با بخش‌های خصوصی و دولتی و همچنین کمک به همکاری‌های بین المللی و صادرات نیز در اولویت قرار گرفته است.