حمایت رئیس کمسیون اروپا از ثبت نام سپاه در لیست گروهای تروریستی

رئیس کمیسیون اروپا از قرارگیری نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی به دلیل آنچه که «پایمال شدن حقوق بشر» در داخل کشور خوانده شد، حمایت کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه در حاشیه فروم اقتصادی جهان در سوئیس به خبرنگاران گفت: واکنش دولت […]

رئیس کمیسیون اروپا از قرارگیری نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی به دلیل آنچه که «پایمال شدن حقوق بشر» در داخل کشور خوانده شد، حمایت کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه در حاشیه فروم اقتصادی جهان در سوئیس به خبرنگاران گفت: واکنش دولت ایران وحشتناک و شنیع است و اساس حقوق بشر را پایمال می‌کند.
خبرگزاری رویترز در ادامه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که اتحادیه اروپا درحال آماده‌سازی چهارمین بسته تحریمی علیه ایران به دلیل آنچه که «سرکوب» و «ارائه تسلیحات به روسیه» خواند، می‌باشد.
این منابع مدعی شده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته آینده در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.
رویترز ادعا کرد، برخی کشورها به دنبال اقدامات بیشتر علیه سپاه و تروریستی اعلام کردن این نهاد هستند. انتظار می‌رود که انگلیس طی هفته‌های آتی در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
فون در لاین در این باره گفت: ما دور جدید تحریم‌ها را در دست بررسی داریم و من شخصا از قرارگیری سپاه پاسداران در فهرست حمایت می‌کنم. من از چند تن از وزرای دیگر نیز این درخواست را شنیده‌ام و به نظرم حق با آن‌ها می‌باشد.
سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اخیرا در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است؛ اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.»