حمایت «سید عمار حکیم» از سوریه و بازگشت آن به اتحادیه عرب

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سومریه نیوز، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «سطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در بغداد، بار دیگر بر حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد. در این دیدار که در بغداد برگزار شد، حکیم نسبت به تحولات مثبت جدید و دیدارهای متقابل مقامات […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سومریه نیوز، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «سطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در بغداد، بار دیگر بر حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد.
در این دیدار که در بغداد برگزار شد، حکیم نسبت به تحولات مثبت جدید و دیدارهای متقابل مقامات سوریه و برخی کشورهای عربی ابراز خرسندی کرد. وی تأکید کرد که تروریسم همچنان چالشی مشترک برای عراق، سوریه، منطقه و جهان است و باید هماهنگی‌ها و همکاری‌ها در سطح امنیتی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برای مبارزه با آن افزایش یابد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که برهم‌خوردن توازن در انتخابات اخیر موجب بن‌بست سیاسی در عراق شده و می‌تواند زمینه بی‌ثباتی را فراهم کند.
حکیم گفت که ابتکار عمل جریان حکمت ملی عراق فرصتی برای نشستن همه گروه‌ها پشت میز مذاکره جهت حل بحران سیاسی در کشور و برآمده از روابط دوستانه جریان حکمت با همه نیروهای سیاسی عراق است. در این دیدار همچنین روابط عراق و سوریه و راه‌های گسترش آن بررسی شد.

منبع : مهر نیوز