حمله خدنگ سه نفر را در هرمزگان زخمی کرد

به گزارش سردبیر پرس، غلامرضا رفیعی گفت: مجروحان بر اثر حمله و گاز گرفتگی خدنگ، پس از مراجعه به مراکز درمانی، واکسن هاری دریافت کردند. حمله خدنگ به مردم بسیار کم سابقه است و با توجه به حضور همیشگی این موجودات در مناطق مسکونی، این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد. وی به احتمال هار بودن […]

به گزارش سردبیر پرس، غلامرضا رفیعی گفت: مجروحان بر اثر حمله و گاز گرفتگی خدنگ، پس از مراجعه به مراکز درمانی، واکسن هاری دریافت کردند. حمله خدنگ به مردم بسیار کم سابقه است و با توجه به حضور همیشگی این موجودات در مناطق مسکونی، این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.
وی به احتمال هار بودن این خدنگ‌ها اشاره کرد و گفت: نمونه‌هایی از خدنگ‌های کشته شده برای آزمایش به مرکز استان ارسال شده است و منتظر دریافت نتیجه هستیم.
بخشدار فین گفت: در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مسئولان دامپزشکی، مرکز بهداشت، شورای شهر، محیط زیست و بخشداری برگزار شد، کشتن این گونه خدنگ بدون مانع اعلام شده است.
به گفته رفیعی در این جلسه مقرر شده مرکز بهداشت نحوه برخورد با این گونه خدنگ‌ها را به مردم آموزش دهد.
خَدَنگ‌ها خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک در دسته گربه‌سانان هستند که با ۳۴ گونه مختلف، بیشتر در اوراسیای جنوبی و آفریقا زندگی می‌کنند. حشرات، خرچنگ‌ها، کرم خاکی، مارمولک، مارها، پرندگان و جوندگان از شکارهای اصلی این حیوانات است.
در ایران دو گونه خدنگ آسیایی کوچک و خاکستری هندی یا خدنگ بزرگ وجود دارد.