حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تا یک دهه پاسخگوی نیاز طلاب هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری پیش از ظهر دو شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین در روایتی عنوان کرده‌اند پاسخ یک خدمت باید به صورت عملی باشد و اگر ممکن نبود باید به صورت لسانی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری پیش از ظهر دو شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین در روایتی عنوان کرده‌اند پاسخ یک خدمت باید به صورت عملی باشد و اگر ممکن نبود باید به صورت لسانی و یا محبت قلبی صورت گیرد در غیر این صورت لایق نعمت نیستیم؛ لذا باید از افرادی که به مردم خدمت می‌کنند تشکر کرد.
امام جمعه بجنورد با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی، ادامه داد: تمام مردم عیب و ایراد دارند اما رشد و اقدامات حوزه علمیه در این مدت بسیار مطلوب بوده است.
وی افزود: سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی با اعتبارات ویژه همراه بود که حوزه علمیه بالاترین میزان جذب را داشت که اگر پیگیری‌های مدیران نبود این اتفاق رقم نمی‌خورد.
حجت الاسلام نوری رشد پایه‌های تحصیلی حوزه علمیه، افزایش طلاب و حضور اساتید برجسته در استان را از دیگر برکات حضور رهبر انقلاب در بجنورد عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروز حوزه‌های استان تقویت شده و پاسخگوی نیاز استان هستند؛ هرچند مدتی پیش در استان مبلغ و مشاور مذهبی هم نداشتیم اما اکنون ماندگاری طلاب در خراسان شمالی بیشتر شده است.
وی افزود: صد مشاور مذهبی جذب بدنه آموزش و پرورش شده‌اند تا بتوانند مسائل دینی را در مدارس تشریح کنند.
حجت الاسلام نوری در انتها گفت: اکنون ۳ حوزه علمیه مجهز با ظرفیت بالا در استان داریم که می‌تواند پاسخگوی نیاز ۱۰ سال آینده طلاب باشد.

منبع : خبرگزاری مهر