حوزه های علمیه پشتیبان محور مقاومت به ویژه فلسطین هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر دوشنبه در تجمع طلاب و روحانیون در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان که در مدرسه فیضیه برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی (ره) راه مقاومت را بر امت اسلام گشود و امام خامنه ای (مدظله‌العالی) پرچمدار عزت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر دوشنبه در تجمع طلاب و روحانیون در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان که در مدرسه فیضیه برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی (ره) راه مقاومت را بر امت اسلام گشود و امام خامنه ای (مدظله‌العالی) پرچمدار عزت و اقتدار جامعه اسلامی است. شهید حاج قاسم سلیمانی پرچمدار مقاومت در منطقه و میدان نبرد بود. فرزندان مقاومت همراه سردار مقاومت و سکاندار جنبش بزرگ مقاومت بین‌المللی علیه استکبار جهانی، ستمگران و ظالمانی که امروز گلوی ملت‌ها را می‌فشارد قیام کرده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، اساتید و نیروهای فعال حوزه علمیه در مرکز انقلاب و اسلام یعنی مدرسه فیضیه مقدس گردهم آمدند تا پشتیبانی خود را از مجاهدت‌های مردم فلسطین و غزه و کرانه باختری و قدس مجروح اعلام کنند و به همه مردم اعلام کنند حوزه علمیه قم از روز اول پشتیبان محور مقاومت به ویژه فلسطین می‌باشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امروز مادران فلسطینی در غم کودکان شهیدشان می‌سوزند، تصریح کرد: زنان داغدار فلسطینی خواهران و مادران ما هستند؛ درد و غم آنها، غم و درد ما است. ما طلاب و حوزه علمیه به آنان اعلام می‌کنیم شما تنها نیستید و همه ما تحت عنوان یک ملت مقتدر به نام ایران، پشتیبان شما هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بر هر مسلمانی امروز واجب است که به کمک مردم فلسطین و مردم مظلوم غزه و همه کسانی که در محور مقاومت در مقابل اسرائیل و آمریکا هستند بشتابد گفت: یاری مردم غزه، بر همه مسلمین یک واجب اسلامی است. بر همه مسلمین اعلام می‌کنیم واجب است با آنچه می‌توانید از نیروی انسانی، دانش، مال، سلاح و از هر آنچه در اختیار شما باید به یاری مردم فلسطین و غزه بشتابند.
وی در ادامه افزود: از کشورهایی که همجوار فلسطین هستند می‌خواهیم راه را برای رزمندگان باز کنند، تا بتوانند به کمک مردم فلسطین بشتابد و به کمک قدس شریف و مردم کرانه باختری بشتابند. امروز همه مردم مسلمان و آزادی‌خواهان جهان در آتشی که صهیونیست‌ها در غزه و افغانستان و سایر کشورهای اسلامی جهان بر افروخته‌اند می‌سوزند و مردم آماده یاری فلسطین هستند و امیدواریم ملت‌ها برخیزد و به یاری مردم فلسطین بشتابند.
عضو هیئت امنای مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان آنکه امروز زخمی که بر مردم فلسطین وارد می‌شود، زخم است که از طریق آمریکای جنایتکار بر پیکره جامعه اسلامی وارد می‌شود گفت: دشمن اصلی آمریکاست. آمریکاست که امروز افغانستان شریف را به خون می‌کشد. امروز مدرسه سیدالشهدای دختران مظلوم افغانستان به دست آمریکا به خاک و خون کشیده می‌شود و داعش ابزاری در اختیار آمریکاست همانگونه که صهیونیست‌ها ابزاری در اختیار آمریکا هستند.
وی افزود: مرگ بر آمریکا و مرگ بر آن دستانی که دختران مظلوم فلسطینی و افغانی را به خاک و خون می‌کشند. کودکان افغانستان را هر روز به هر بهانه‌ای به خاک و خون می‌کشند. امروز مردم افغانستان باید یکپارچه علیه آمریکا قیام کنند و اجازه ندهند آمریکا در سرزمین افغانستان اینگونه جولان دهد. امروز آمریکا همزمان با دستور خروج نیروها، دستور به داعش می‌دهد تا مردم را به خاک و خون کشند تا القا کند افغانستان بدون آمریکا امنیت ندارد.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن بشریت می‌باشد و بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شود، گفت: همه حکومت‌های مستقل و آزادی‌خواهان جهان را فرا می‌خوانیم تا با تشکیل یک ستاد و جبهه مقاومت علیه آمریکا به کمک مردم فلسطین و افغانستان بشتابند. تمام کشورها را دعوت می‌کنیم تا این جبهه متحد علیه سلطه آمریکا را تشکیل دهیم وگرنه آمریکا روزی آمریکا همان بلا را بر سر شما خواهد آورد که بر سر فلسطین و افغانستان در آورده است.
وی افزود: از همه ملت‌های جهان می‌خواهیم برای کمک به فلسطین برخیزند. ما امروز از سردار بزرگ اسماعیل قاآنی و نیروی قدس پشتیبانی می‌کنیم تا لشکر بزرگ مقاومت علیه آمریکا آماده شود و از همه اقشار جوان جهادی استفاده کند و جبهه جهانی علیه آمریکا تشکیل شود. روز پیروزی نزدیک است. به فلسطینی‌های مجاهد اعلام می‌کنیم صبر کنید که روز پیروزی شما و صبح پیروزی نزدیک است.