خاطرات کادر درمان و گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی منتشر می‌شود

مجید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: سه کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط حوزه هنری خراسان‌جنوبی به چاپ رسیده است که برای رونمایی از آن منتظر بهبود فضا و شرایط از نظر شیوع کرونا هستیم تا بتوانیم برنامه‌ای در شأن رزمندگان استان برگزار کنیم. رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با […]

مجید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: سه کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط حوزه هنری خراسان‌جنوبی به چاپ رسیده است که برای رونمایی از آن منتظر بهبود فضا و شرایط از نظر شیوع کرونا هستیم تا بتوانیم برنامه‌ای در شأن رزمندگان استان برگزار کنیم.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از سوژه‌های ما برای چاپ کتاب و سایر تولیدات فرهنگی خاطرات کادر درمان و گروه‌های داوطلب جهادی خراسان‌جنوبی در دوران شیوع کرونا است، بیان‌کرد: در این زمینه ۱۸ نفر را شناسایی کرده‌ایم تا خاطراتشان را ثبت و ضبط کنیم.
کریمیان با بیان اینکه خاطرات کوتاه این افراد در سال جاری در قالب‌های مختلف چون کتاب صوتی منتشر خواهد شد، ادامه‌داد: علاوه بر کتاب صوتی این خاطرات در قالب ویدئوهای کوتاه برای نشر در فضای مجازی نیز آماده می‌شود.
شبکه توزیع آثار مکتوب همپای شبکه تولید عمل نمی‌کند
وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما این است که در حوزه آثار هنری و مکتوب شبکه توزیع همپای شبکه تولید عمل نمی‌کند و از این جهت گاه یک کتاب بسیار ارزشمند و قابل توجه دو- سه سال در انبار ناشر می‌ماند تا به فروش برسد.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده ضرورت تقویت شبکه توزیع به ویژه در زمینه آثار فرهنگی و هنری جبهه انقلاب اسلامی است که همه ما و به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند.
کریمیان بیان‌کرد: اینکه حوزه هنری خاطرات علمایی چون آیت‌الله عارفی، آیت‌الله حائری و آیت‌الله تهامی را به چاپ رسانده و اکنون نیز خاطرات یکی از مردمی‌ترین مبلغان استان حجت الاسلام اسماعیل دیانی برای رونمایی آماده دارد، به واسطه تقویت هویت دینی در بین جوانان است.
وی گفت: برخی از این کتاب‌ها به چاپ دوم و سوم نیز رسیده است که نشان دهنده استقبال مردم از این گونه آثار است.
حادثه شکست نظامی آمریکا در طبس به فراموشی سپرده نشود
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک بودن پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس و همچنین روز قدس در پایان ماه مبارک رمضان یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که هر گاه یک نوجوان و جوان هدفی چون استکبار ستیزی و مبارزه داشته باشد در ابعاد فردی نیز در رعایت تعالیم دینی مقید خواهد بود.
کریمیان با بیان اینکه معرفی و تبیین دقیق حوادثی چون ماجرای پنج اردیبهشت به جوان امروز هویت می‌بخشد، اظهار کرد: متأسفانه جوان و نوجوان امروز در یک بی هویتی و یا در بین هویت‌های متضاد دچار سردرگمی شده که نشان از یک کم کاری ما در حوزه فرهنگ است.