خانه های هلال در تمامی روستاهای خراسان جنوبی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید ملانوری شمسی ظهرشنبه در مراسم تجلیل از خیران داوطلب جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اساس و پایه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد بین المللی حضور و مشارکت آحاد مردم است. وی با بیان اینکه سرمایه هلال احمر، سرمایه انسانی است، افزود: اصول اساسی اقدامات جمعیت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید ملانوری شمسی ظهرشنبه در مراسم تجلیل از خیران داوطلب جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اساس و پایه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد بین المللی حضور و مشارکت آحاد مردم است.
وی با بیان اینکه سرمایه هلال احمر، سرمایه انسانی است، افزود: اصول اساسی اقدامات جمعیت هلال احمر بر محور اقدامات بشردوستانه است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: زمانی که مردم دارای رنج و ملالت هستند و دچار مشکل و آسیب شدند هلال احمر بدون مزد و مقام و در راستای معامله با خداوند در صحنه حضور و ارائه خدمت می کند.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هلال احمر در کشور، مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی هلال احمر حضور پررنگ در تمامی عرصه ها داشته اند، گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر اعم از داوطلبین و پرسنل صرفاً عشق و علاقه است و نمی توان از آن به عنوان شغل یاد کرد.
ملانوری ادامه داد: فضای فعالیت در جمعیت هلال احمر سخت است لذا تنها با عشق و علاقه می توان در این عرصه ارائه خدمات کرد.
وی با بیان اینکه وضعیت امروز جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نسبتاً مطلوب است اما نباید به این داشته ها اکتفا کرد، افزود: جمعیت هلال احمر باید مقتدر، مسلح و توانمند باشد لذا لازم است تجهیزات روز به روز توسعه پیدا کند.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در کنار تجهیزات و نیروها به شدت به آموزش همگانی نیاز داریم، گفت: آموزش همگانی امداد و نجات باید در استان به روز و قابل توسعه باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱۸ روستای دارای شورا و دهیاری در سطح استان وجود دارد که باید خانه هلال روستایی در تمامی این روستاها وجود داشته باشد، عنوان کرد: تمام دهیاری ها باید به خانه هلال روستایی تبدیل شوند لذا در این راستا توافق نامه ای بین هلال احمر و استانداری منعقد می شود.
ملانوری تاکید کرد: پرچم هلال باید در همه شهرها و روستاها برافراشته شود و مردم، هلال را همواره در کنار خود ببینند.
گفتنی است در این مراسم از چهار نفر از خیران داوطلب که در سال گذشته هلال احمر استان را یاری کرده اند به رسم یادبود تجلیل شد.