خراسان جنوبی در تقویت تجهیزات امدادی هلال احمر ویژه دیده شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: نیروهای هلال احمر در اولین لحظات وقوع حادثه قطار مشهد- یزد در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات مطلوبی انجام دادند. وی ادامه داد: علاوه بر کار بسیار خوبی که نیروهای هلال احمر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: نیروهای هلال احمر در اولین لحظات وقوع حادثه قطار مشهد- یزد در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات مطلوبی انجام دادند.
وی ادامه داد: علاوه بر کار بسیار خوبی که نیروهای هلال احمر در این حادثه انجام دادند، در ایام عید نوروز هم نیروهای هلال احمر همکاری خیلی خوبی در قالب ستاد تسهیلات سفر داشتند.
قناعت با اشاره به وجود شرایط خاص در خراسان جنوبی، اظهار کرد: مردم نقاط مختلف استان در خواست‌های برای ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات دارند که برای این منظور باید ویژه دیده شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در زمینه زیرساخت‌های در حوزه‌های مختلف ضعیف است، افزود: در اختصاص اعتبار و امکانات نباید به شاخص جمعیت استان توجه شود، بلکه در این ارتباط باید کم برخورداری آن مورد توجه قرار گیرد.
قناعت با بیان اینکه سطح توقع مردم خراسان جنوبی بالا است، گفت: در توزیع تجهیزات مربوط به امداد و نجات مانند بالگرد و آمبولانس باید به استان توجه ویژه و خاصی شود تا از این طریق با جبران عقب ماندگی‌های گذشته از شرمندگی مردم خارج شویم.
وی اضافه کرد: از متولیان انتظار داریم برای جذب منابع ملی و استانی با حمایت استانداری بیش از پیش تلاش کرده و با معاونان استانداری و فرمانداران هماهنگ باشند.