خروجی اجرای قانون تسهیل ازدواج در خمین فقط رزومه سازی است

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به انتخاب شدن شهرستان خمین در کشور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج، گفت: هنوز بررسی دقیقی صورت نگرفته است که آماری که از میزان تجرد گرایی و طلاق در این شهرستان عنوان می‌کنند و آن را عامل انتخاب شدن این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای […]

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به انتخاب شدن شهرستان خمین در کشور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج، گفت: هنوز بررسی دقیقی صورت نگرفته است که آماری که از میزان تجرد گرایی و طلاق در این شهرستان عنوان می‌کنند و آن را عامل انتخاب شدن این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان می‌دانند، کارشناسی و دقیق است یا خیر؟

دلیل انتخاب شدن شهرستان خمین به عنوان پایلوت اجرای قانون تسهیل ازدواج در هاله‌ای از ابهام

وی ادامه داد: شهرستان خمین دارای سبقه فرهنگی و اجتماعی بالایی است ولی نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی و تجرد گرایی را در آن انکار کرد ولی باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد که وضعیت این شهرستان در تجرد گرایی به میزانی که مجریان طرح قانون تسهیل ازدواج در شهرستان یاد می‌کنند بحرانی است که مجبور به انتخاب این شهرستان شدند؟ یا دلیل انتخاب شهر زادگاه امام راحل، رزومه سازی برای دولت و مدیران جوان است؟

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصل اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و ترغیب جوانان به ازدواج بد نیست و اگر آنچه که در قانون تسهیل ازدواج آماده است به درستی و راهبردی اجرا شود، قطعاً شاهد افزایش آمار ازدواج جوانان نه تنها در شهرستان خمین بلکه در هر شهرستانی که این قانون به درستی اجرا شود؛ خواهیم بود ولی مساله اصلی اینجاست که بعد از گذشت ماه‌ها از اجرای طرح قانون تسهیل ازدواج در شهرستان خمین این طرح توفیقی برای شهرستان خمین نداشته است.

به عنوان نماینده مردم شهرستان خمین از بنده برای اجرای طرح قانون تسهیل ازدواج نظرخواهی نکرده‌اند

نظری با اشاره به اینکه در اجرای این طرح از بنده به عنوان نماینده مردم این شهرستان هیچ نظرخواهی نکرده‌اند، گفت: یکی از اشکالات این طرح این است که یکی از متولیان این طرح اداره کل ورزش و جوانان است متأسفانه نه تنها این اداره کل حتی در تمامی ادارات ورزش و جوانان و حتی وزارتخانه مورد نظر، جوانان و مساله آنان زیر سایه ورزش گم شده است و همین امر باعث شده است آن طور که باید و شاید به مساله جوانان پرداخته نشود.

رزومه سازی برای چند مدیر جوان ما حصل اجرای قانون تسهیل ازدواج در خمین

وی ادامه داد: یکی از ایرادات مهم اجرای طرح قانون تسهیل ازدواج در خمین این است که بعد از ماه‌ها برگزاری جلسات و هزینه کرد بالای دولت برای این جلسات، طرح هیچ خروجی قابل ملاحظه‌ای نداشته است و اگر به همین منوال پیش برود همچون سایر طرح‌ها این طرح هم بعد از مدتی تبدیل به کتاب یا جزوه‌ای در کتابخانه مدیران دستگاه‌های متولی طرح قانون تسهیل ازدواج خواهد شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون تجرد گرایی و طلاق همانطور که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند نیاز به کار و اقدام فوق العاده دارد ولی متأسفانه آن طور که شاهد هستیم اجرای طرح قانون تسهیل ازدواج چیزی جز رزومه سازی برای چند مدیر جوان و دولت به همراه نخواهد داشت.

نظری با بیان این نکته که باید از شعاردهی عبور کنیم بیان کرد: مسئله اصلی جوانان، اشتغال است که دولت در این سال‌ها برنامه قابل قبولی برای حل آن ارائه نکرده است.
منبع : مهر نیوز