خسارت۵۰درصدی خشکسالی به کشاورزی لرستان/بیمه۱۲۵هزار هکتار از مزارع

به گزارش سردبیر پرس، اسفندیار حسنی مقدم روز دوشنبه در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جبران خسارت ناشی از خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در بخش زراعی اقدام به بیمه محصولات خود کرده‌اند و سطح محصولات بیمه شده ۱۲۵ هزار هکتار […]

به گزارش سردبیر پرس، اسفندیار حسنی مقدم روز دوشنبه در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جبران خسارت ناشی از خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در بخش زراعی اقدام به بیمه محصولات خود کرده‌اند و سطح محصولات بیمه شده ۱۲۵ هزار هکتار است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان، ارزیابی خسارت از جنوب استان آغاز و پرداخت غرامت ناشی از خشکسالی در شرف انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هماهنگی‌های لازم در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و گروه‌های ارزیاب انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود پنجاه درصد از گندم تولید شده تحت پوشش بیمه قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم در سنوات آینده همه کشاورزان اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

وی در خصوص خسارت ناشی از خشکسالی برای محصولاتی که بیمه نیستند، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای این موضوع نداریم، منتظر تصمیم هیئت دولت در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت به بخش زراعت با مبلغ ٢٢٠٠ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته حسنی مقدم، ۴۰ تا ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی دچار خسارت شده‌اند.