خسارت بیش از ۳۰۰ میلیاردی سیلاب به شهرستان نی ریز

مختار یوسفی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: حاصل فعالیت سامانه بارشی مونسون در شهرستان نی ریز در حوزه زیر ساخت‌های این شهرستان خسارتی افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان است. وی افزود: بخش کشاورزی نی ریز متحمل خسارتی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، شامل تخریب گوراب‌ها و آبخیزداری شده است. فرماندار نی ریز […]

مختار یوسفی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: حاصل فعالیت سامانه بارشی مونسون در شهرستان نی ریز در حوزه زیر ساخت‌های این شهرستان خسارتی افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: بخش کشاورزی نی ریز متحمل خسارتی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، شامل تخریب گوراب‌ها و آبخیزداری شده است.
فرماندار نی ریز با بیان اینکه بر اثر سیلاب برخی از راه‌های روستایی و باغات پسته این شهرستان زیان دیده اند، اعلام‌کرد: برخی از جاده‌های روستایی و بین مزارع نی ریز در جریان سیلاب اخیر تخریب شده اند.
یوسفی همچنین به خسارات وارده به باغات پسته، انجیر، کانالهای انتقال آب و شکستگی پایه‌های برق در این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: اکثریت بخش‌های این شهرستان متأثر از سیل شده است.
او ادامه داد: سیلاب همچنین به منازل مسکونی شهرستان نی ریز هم خساراتی وارد کرده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران نی ریز از ملاقات نماینده این شهرستان با وزیر کشور و پیگیری برای اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران‌خسارت ناشی از سیل به این شهرستان خبر داد و گفت: در این ملاقات ذکر شده است تا حدوداً ۳۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل تأمین شود.
یوسفی در خاتمه نقش بخش خصوصی در زمان بحران را انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: با رایزنی انجام شده در زمان بارش‌های اخیر و سیلاب ۶ دستگاه لودر و ۲ دستگاه بلدوزر بخش خصوصی در اختیار ستاد بحران قرار گرفت که کمک بزرگی در کنترل سیلاب شهرستان نی ریز داشت.

منبع : مهر نیوز